Jazeker kan dat, maar het zijn wel verschillende strains.

Via google vond ik het volgende interessante artikel:

http://findarticles.com/p/articles/mi_g2601/is_0008/ai_2601000865/

=-=-=-= SNIPPET =-=-=-=
Human malaria is caused by four different species of a parasite called plasmodium: Plasmodium falciparum (the most deadly), P.vivax, P. malariae, and P. ovale. The last two are fairly uncommon. Many animals can get malaria but human malaria does not spread to animals. In turn, animal malaria does not spread to humans.
=-=-=-= /SNIPPET =-=-=-=
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je! Interessant artikel inderdaad!
Jazeker:
Er zijn meer dan 200 soorten Malaria. Mensen worden besmet door vijf. Maar ook vogels, vleermuizen, hagedissen en antilopen kunnen Malaria krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe wel (en het zal in de praktijk ook gebeuren) ECHTER, ik denk dat het hiermee hetzelfde gaat als met mensen.

Als wij uit Europa naar een "malarialand" gaan slikken we diverse soorten anti-malaria pillen, omdat de kans HEEL groot is dat we HEEL ziek worden of doodgaan als we malaria krijgen.

Mensen die gewoon in dat land wonen nemen ECHT niet elke week een lariam tabletje.
Voor hen geldt dat ze van jongs af aan er mee in contact komen, een aantal hebben pech en overleven dat niet, de rest wordt in ieder geval zo resistent dat ze er niet dodelijk ziek meer van worden.

Dat geldt voor de dieren in zo'n land ook, die worden van jongs af aan gestoken, de pechvogels overlijden eraan, de rest heeft er daarna niet zo veel last meer van
amigo