Als een dier wat in het wild leeft, last heeft van vlooien, komt die er dan ooit vanaf of blijven ze bij dat dier tot hij dood gaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat het dier er geen last van heeft maar of het weg gaat....

Het beste antwoord

Tegen het probleem van ongedierte op hun lijf hebben ze het volgende gevonden: Het stofbad!

Dáár hebben al die luizen en vlooien niet van terug.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Waarschijnlijk zijn ze al gewend aan de vlooien dus ze zullen geen last meer hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als een dier in het wild vlooien heeft blijven die de rest van zijn leven bij hem. vlooien planten zich voor en het leven blijft dus groeien op dat dier. Steeds meer vlooien
13 jaar geleden
ik weet dat kauwtjes soms mieren tussen hun veren steken; het mierenzuur doodt parasieten.

apen "vlooien" elkaar, maar volgens mij is dat meer een sociaal gebeuren dan dat er daadwerkelijk vlooien worden gevangen.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De dierenbescherming en dierenartsen brachten mij vogeltjes die uit het nest gevallen of gegooid waren. IK bracht ze groot tot ze vliegen konden.Daar waren vaak kauwtjes en kraaien bij . EN NU BEN IK ZO BLIJ DAT JE ME IETS GELEERD HEB WAT IK NOG NIET WIST ! ZIJ GINGEN WEL BADDEREN IN ONDIEPE BAKKEN DIE IK VOOR ZE NEERGEZET HAD. Dankje wel voor je goeie antwoord ! 'n heeele dikke duim !
Rieneke1
13 jaar geleden
bedankt yann1 :)
als je kauwtjes interessant vindt, dan zou je het boek van lorenz: ik sprak met viervoeters, vogels en vissen eens moeten lezen.
geweldig boekje, maar niet meer in de boekhandel verkrijgbaar.
ontzettend leuk en leerzaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rieneke, ik heb al z'n boeken . Ik heb zelfs 'ns geprobeerd hem op te zoeken in het Wienerwald waar hij woonde . Mijn mooiste ervaring met 'n kraai of kauw was : Ik opende de kooi,omdat hij groot genoeg was om eruit te kunnen .Hij bleef nog 'n tijdje in de opening zitten,en ik , papa Yann , babbelde met hem . Toen ging hij op m'n schouder zitten. Toen zag hij mijn ooghaartjes , en met die enorme snavel ging hij m'n ooghaartjes poetsen. ZO voorzichtig ! , zo zachtjes kan ik het zelf niet doen . Hij ging daarna op m'n andere schouder zitten en begon aan het andere oog . Ik woonde landelijk , ze vlogen met me mee als ik met de hond ging , ook als ik met de fiets ging. Als er 'n auto aankwam gingen ze gauw op m'n schouder zitten. Ik kan er veel over vertellen . Nog een ding: 'n vlaamse gaai brak de hele tent af als ik naar binnen ging. Ik heb 'n rijdende kooi moeten kopen om hem mee naar binnen te nemen toen hij nog jong was . Al m'n katten deden m'n vogels niets .Zij konden rustig in het gras gaan rommelen ,ze deden ze niets . Ze werden ook niet aangevallen door de buizerds vanwege de kattenbescherming.
Vrijwel alle wilde dieren hebben parasieten zoals vlooien bij zich. Het is geen punt zolang het er niet ontelbaar veel worden, daarom nemen dieren vaak stof- of waterbaden. Daarmee raken ze echt niet al hun vlooien en luizen kwijt, maar wel een deel. Met de rest leren ze leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wilde dieren hebben vaak vlooien maar er zijn manieren voor om een ware plaag te voorkomen. (zandbaden, rollen in modder etc)

als een dier verzakt is kan de plaag te groot worden en zal het voor (kleinere) dieren zelfs dodelijk kunnen zijn.
helemaal vrij van vlooien of parasieten zijn dieren die in de vrije natuur leven niet, dus als ze dood gaan zijn deze zeker ook aanwezig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar zodra een dier dood is, vertrekken de vlooien en luizen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daarom dit antw op de vraag ook. blijven ze TOT de dood aanwezig. en dat doen ze. als er niets meer te halen en te parasiteren valt zoeken ze een ander slachtoffertje. :)