Exogenesis, gebeurde dat ook 65 miljoen jaar geleden?

Exogenesis= Genetische vorming van buitenaf
Exo = Buiten
Genesis= Genetisch

ik las laatst ergens dat als er een meteoriet in de aarde slaat, dat er bepaalde moleculen vrijkomen die met zo een kracht neerkomen dat ze kunnen gaan vervormen en dus een nieuw molecuul vormen alleen bestaat deze molecuul dan maar voor een enkele milliseconde.

is het mogelijk dat tijdens de meteorietinslag 65 miljoen jaar geleden de dino's zogenaamd werden uitgeroeid en dat er een nieuw organisme op aarde kwam door exogenesis?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Elke keer dat er een (grote) meteoriet de aarde raakt is het mogelijk dat er zich genetisch materiaal vormt (of meekomt).
De enige keer dat het heeft geleid tot "leven" op onze aarde (van geen leven naar leven) is zo'n 4 miljard jaar geleden. Toen ontstonden eenvoudige bacterieen. Die hebben 3.5 miljard leven geleefd. Elke volgende inslag kan ander leven gevormd hebben, maar de basis voor alle leven op aarde was toen al aanwezig.
De condities op onze aarde veranderen continu. Deze veranderende condities maken in meer of mindere mate ontwikkeling van leven (on)mogelijk.
Er zijn sinds de leeftijd van de aarde zo'n 4 a 5 keer massa uitroeiingen geweest. Ongeveer 250 miljoen jaar geleden was de 2 na laatste keer. Toen zijn de condities gevormd om complex leven mogelijk te maken uit eenvoudige bacterieen. 65 miljoen jaar geleden was de laatste massa uitroeiing en daarna hebben de complexe organismen zich verder kunnen ontwikkelen en specialiseren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
daar heb je gelijk in, bedankt voor de correctie :o)

Andere antwoorden (2)

Dat is wellicht wel mogelijk, maar er is nog niet echt een waterdichte theorie over hoe we op aarde zijn gekomen, feit is dat het ooit ontstaan moet zijn en ja misschien wel via zo'n exogenesis van jou. Een ander denkt weer dat het God was.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het idee is toch wel dat de verbranding van zo'n meteoriet in de atmosfeer een steriliserende werking heeft. Ik blijf erbij dat het leven in de zee ontstond dicht bij zgn. warmtebronnen.