Hoe stel je een ecosysteem samen?

Wat heb je nodig om te overleven..?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Het ligt er maar net aan hoe ingewikkeld je je ecosysteem wil. Als het gaat om een hele simpele levensvorm, dan kun je van een gesloten bol met water en een paar algen, een stabiel ecosysteem maken. Daglicht zorgt er voor dat de algen zuurstof kunnen produceren en kunnen groeien. In het ecosysteem zal altijd een evenwicht moeten bestaan, dus de reststoffen zullen ook weer in de kringloop moeten worden opgenomen.

Voor een groter ecosysteem wordt het een stuk ingewikkelder, zoals blijkt uit de Biosphere-experimenten die gevoerd worden. Een aantal mensen probeert zonder hulp van buitenaf lange tijd te overleven in een afgesloten kas, om zo de situatie van b.v. een kolonisatie van een andere planeet te simuleren. En dat blijkt in de praktijk heel moeilijk te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als zelfs de 'experts' het niet kunnen (die zien vaak OF hele kleine OF hele grote dingen over het hoofd) HOE kan die docent het dan van jou verwachten???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed opgemerkt, UFOquark! hiphop, ten minste kun je, om een goede beurt te maken op school, je flink verdiepen in de bestaande Biosphere projecten kan geen kwaad. Succes!