Een kikkervisje eet in het begin vooral algen en dode plantaardige en dierlijke delen, die in het water zweven.
Als de metamorfose begonnen is eet het ook kleine diertjes zoals watervlooien, eenoogkreeftjes en muggelarven.
Een volwassen kikker is een vleeseter. Het is een fantastisch roofdier dat alles eet wat beweegt en wat niet te groot is om in te slikken. Hij eet allerlei verschillende soorten insecten, krekels, spinnen en slakken.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kikkers eten insecten, spinnen en slakken.
Een kikker zit lang te wachten voordat er iets lekkers voorbij vliegt, of kruipt.
Maar ze zijn erg handig om hun prooi te vangen.
Voor in de bek zit een lange tong die tong kleeft een beetje.
De kikker kan zijn tong naar buiten klappen, en dan zit er een beestje in. Tanden heeft de kikker niet.
Hij heeft wel hele kleine tandjes maar die zijn alleen maar voor de prooi vast te houden.

http://mediatheek.thinkquest.nl/~jra064/kikkers.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de kikkers die je in Nederland kan vinden eten oa insecten, wormen, maar er zijn natuurlijk heel veel soorten kikkers.

niet allemaal zijn ze zo kieskeurig met hun menu. er bestaan kikkers die slangen, vissen, muizen, ratten, vogels, salamanders en andere kikkers eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
gave foto heb je die zelf gemaakt?
en weet je zeker dat dit geen pad is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee haha ik wel wel kikkertjes gehad maar toch van een kleiner formaat. (dwergklauwkikkertjes) dit is geen kikker maar een bullfrog, echt geen pad dus.
wat een joekel he!! bah bah
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen #gewone# kikker.... maar een bullfrog bedoelde ik
(blond aspectje waarschijnlijk) :O/