kunnen dieren ook homofiel of homoseksueel zijn?

ik wil graag weten of dieren ook op het zelfde-geslacht-kunnen-vallen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
8K

Het beste antwoord

Ja, bijvoorbeeld dit verhaal: er Was ooit een stelletje van 2 mannetjespinguïns, die een ei hadden gestolen en omgewisseld hadden voor een steen. Omdat ze zelf geen ei konden leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja, er zijn voorbeelden van dieren bekend, welke homofiele relaties hebben. Zie ook de bron hieronder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik ken mensen die een hond hadden, die een rode gloed over z'n vacht had. De dierenarts vertelde hen dat dit op homofilie kon wijzen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker, in Artis geven ze elk jaar rond de Gay Parade hier rondleidingen en lezingen over!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, ik wil het toch anders noemen. Je ziet allerlei voorbeelden van dieren die op andere dieren "rijden" (de spreektaal term ik weet even niks mooiers) bijv honden die opstappen bij andere reutjes en/of teefjes die dat bij teefjes doen (terwijl dat voortplantingstechnisch geen nut heeft natuurlijk, ook niet als een teefje dat bij een reutje doet) maar dat zou ik toch geen homofiele relatie willen noemen. Jonge mannetjes apen "oefenen " ook op elkaar maar dat zou ik zelf toch geen homofiele relatie willen noemen

Veel dieren doen helemaal niet aan relaties, die paren gewoon.

Van sommige dieren is het bekend dat ze elkaar hun hele leven trouw blijven, begrijpelijk noem je dat wel een soort relatie (bijv zwanen) maar daarbij heb ik nog nooit iets gezien van een paar mannetjes die dit deden, dat is toch altijd een man-vrouw stel.
amigo
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lang niet altijd: heb je het verhaal van de homoseksuele pinguïns destijds niet gevolgd? Bovendien is hier uitgebreid onderzoek naar gedaan, zie bijvoorbeeld het boek Biological Exuberance (1999) van Bruce Bagemihl. Het is al lang bekend dat ook bij diersoorten die koppels voor langere tijd of zelfs levenslang vormen homoseksualiteit en biseksualiteit voorkomt.
Ja dat gebeurt . Als 'n hond opgroeit met 'n hond van hetzelfde geslacht kan hij homo worden . Ook bij vogels in gevangenschap is het vastgesteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker, en dan gaat het niet alleen om mannetjes die tegen elkaar oprijden om te oefenen of omdat er geen vrouwtjes zijn. Ook bij dieren die echt koppels vormen is vaak genoeg homo- en biseksualiteit geobserveerd.

Zie in de bron een (incomplete) lijst van diersoorten waarbij homoseksueel gedrag is waargenomen.