Het eerste vogelgefluit geeft aan dat de winter voorbij is en de lente weer begint. De dagen gaan weer langer worden, het wordt eerder licht.
De meeste mensen zijn aan het eind van de winter echt toe aan de lente.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat het zo puur is en vol rust en vrede...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat wij daarmee een signaal krijgen Pruts!
Gelukkig...., het voorjaar komt eraan!

In het prille voorjaar genieten wij na die te lange winter van hun lied. Het jubelen der vogels zet ons aan tot romantische gedachten en wij associëren het met lentevreugd. De werkelijkheid is echter anders, maar daarom niet minder interessant. Vogelzang heeft voornamelijk betrekking op territoriumgedrag. In veel gevallen betekent dat: 'Hier ben ik, dit is mijn gebied, anderen zijn hier niet welkom'.
Dat dit laatste overigens niet geldt voor een potentiële partner zal duidelijk zijn........