Doet het pijn als je de elektrische stoel krijg?

Of maak je het niet bewust mee omdat je hersens meteen uitgeschakeld worden?

Geen idee in welke categorie dit valt, eigenlijk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
12.5K

Het beste antwoord

Als het goed gedaan wordt treedt onmiddellijke bewusteloosheid op zodra de stroom wordt ingeschakeld. Waar het misging kwam dat bijna altijd door menselijke fouten, zoals in zout gedrenkte sponzen die niet nat genoeg waren gemaakt. Omdat de kans daarop te groot is wordt de elektrische stoel nauwelijks meer gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

't Lijkt me geen pretje. Lees hier maar. Kan de info niet kopieren voor je vanwege auteursrechten.

http://mens-en-samenleving.infonu.nl/diversen/53029-de-elektrische-stoel.htmlNee. Tenminste, dat denk ik. Je wordt verdoofd/langzaam in slaap gebracht.

Toegevoegd na 2 minuten:
Mijn antwoord is half weggevallen.
Ik wilde nog zeggen Nee, de meeste mensen kozen voor een injectie in plaats van de electrische stoel. Ik denk dat dat niet pijnlijk was. je wordt verdoofd en valt zo weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moet nu denken aan de film The green mile, waarin gesaboteerd wordt met de stoel. Ken je die film? Wat een herrie joh en wat een lijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is precies de film waar ik dus aan dacht. Ik weet niet hoe realistisch die film is.. en ook niet of het echt zo aan toe gaat. Ik heb wel eens gelezen van iemand die het gezien heeft dat de werkelijkheid heel anders is wat je in films ziet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Bestevaer:
De elektrische stoel werd aan het einde van de 19e eeuw uitgevonden als manier om de doodstraf op een humanere wijze te voltrekken. Dat doet me weer afvragen, hoe deden ze het daarVOOR dan!?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, die film ken ik niet. Ik ken het van een aantal documentaires op Discovery. En hoe het daarvoor ging? Ik denk levenslang zitten. Of doodstraf door doodschieten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gaskamer vermoed ik zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of de strop
Amadea
13 jaar geleden
Een vuurpeloton. En nog vroeger: de beul.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb een keer in een wetenschapsblad gelezen dat de strop het minst erg is. want je zou meteen je nek breken. de injectie zou nog erg pijnlijk zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooropgesteld dat ik tegen de doodstraf ben en er niet aan moet denken om op die manier van het leven beroofd te worden. Ophanging kan op verschillende manieren uitgevoerd worden, ophijsen, de korte en de lange val. Bij de eerste manier komt de geëxecuteerde op een bijzonder onaangename en meestal pijnlijke manier aan zijn einde. De lange val moet secuur berekend worden om de geëxecuteerde zijn nek te laten breken en niet te onthoofden of alsnog langzaam te laten stikken omdat de val niet lang genoeg was. Op de juiste wijze uitgevoerd duurt het niet langer dan 10 seconden voor het slachtoffer buiten bewustzijn is. Lijkt me eerlijk gezegd nog lang genoeg... De zekerste en snelste methode is onthoofding met een valbijl. Daarbij treedt door de shock vrijwel onmiddellijke bewusteloosheid in, terwijl de kans op een mislukte executie vrijwel nihil is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vreselijk verhaal Kees! Afschuwelijk. Deze details wist ik nog niet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is gruwelijk maar omdat de doodstraf en wederrechtelijke executies in grote delen van de wereld gemeengoed zijn kan het geen kwaad om de details eens onder ogen te zien. Kort geleden is er nog een Nederlandse vrouw opgehangen in Iran. De onherroepelijkheid van de doodstraf vind ik al erg genoeg en ook reden genoeg om het juist niet te doen maar als je iemand om het leven brengt, doe het dan op een manier waarop het slachtoffer het minst lijdt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens. Dank je wel kees!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@annepanne
goeie film he the green mile! die etter die de spons niet natmaakte (walgelijk kereltje!)
Jaren terug was er een videofilm te huur die ging alleen maar over aller soorten dood .
De film was niet nep allemaal echt .
De naam van de film was face off death .
Lieten ook zien de elektrische stoel .
Je krijgt zo`n stroomstoot door het lichaam dat direct een hartstilstand terweeg bracht .
Dus je voelt geen pijn .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vergist je. Meeste wat je zag was allemaal nep.
OOK die electrische stoel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel 1 was echt en die andere delen die waren in opspraak .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afgezien van de vraag echt of nep: waar haal je het idee vandaan dat een hartstilstand ervoor zorgt dat je geen pijn hebt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De spieren waaronder de hartspier worden zo aan gespannen door de stroom dat zij niet meer werken .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me anders vrij pijnlijk, strak aangespannen spieren.
eigelijk een onzinnige vraag
bij elke vorm waar iemend ter dood wordt gebracht zal de "pijn" voor het daadwerkelijk vonnis groter zijn

Toegevoegd na 21 uur:
een onzinnige vraag is een vraag, die zinneloos is of een vraag, die blikt geeft van gebrek aan gezond verstand of buitensporig is
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oftewel: De mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bestaan er onzinnige vragen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel onzinnige antwoorden in elk geval, zoals deze, wat geen antwoord is.
kijk de film Green Mile maar eens. Als het gewoon gaat zoals het hoort te gaan, zul je maar kort iets voelen. Als er echter iets fout gaat, zoals in de film, kan het pijnlijke gevolgen hebben.