gemiddeld minimaal 7.5 uur en dat is van de leeftijd 25- 49. maar uiteindelijk verschilt dit per persoon. de ene heeft nu eenmaal meer slaap nodig dan een ander.
je kan op de link kijken als je meer informatie wilt over slaap
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht ook 7,5
Mij is vertelt ongeveer 8 uur.
Ben het met mijn voorganger eens dat het ook per persoon anders is.
Verder is het goed om een vast slaapritme aan te houden dus zoveel mogelijk om dezelfde tijd naar bed 's avonds en ook in het weekend.
Veel mensen slapen uit in het weekend en lopen daarmee de kans hun bioritme te verstoren wat betekent dat ze maandag moeilijker op gang komen en last hebben van hoofpijn en prikkelbaarheid.
Groetjes van Kim
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wetenschappers vertellen ons dat mensen per nacht gemiddeld zo’n acht uur rust nodig hebben. Maar uit onderzoeken blijkt ook dat de individuele behoefte sterk verschilt.
Een eerlijke zelfanalyse kan onthullen of u al een gezond patroon volgt of dat u een slaapschuld hebt. Deskundigen zijn het in grote lijnen eens over de volgende tekenen van een gezonde slaap:
▪ U valt makkelijk in slaap zonder hulp van medicijnen en zonder last te hebben van rusteloosheid of bezorgdheid.
▪ U bent u er zelden van bewust dat u midden in de nacht wakker wordt, maar áls u wakker wordt, valt u snel weer in slaap.
▪ U wordt elke ochtend vanzelf omstreeks dezelfde tijd en meestal zonder hulp van een wekker wakker.
▪ Als u eenmaal opgestaan en in de weer bent, voelt u zich de hele dag wakker en redelijk alert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoveel slaap dat diegene zich goed voelt.
De ene persoon slaapt 10 uur, de ander 5 - dat kan per persoon schelen.
Over het algemeen zegt men '8 uur per nacht', maar als je je na 6 uur uitgeslapen voelt, is het zinvoller om op te staan dan om 2 uur te blijven woelen wegens het idee dat je nog 2 uur zou moeten slapen.
En als 8 uur altijd voelt als te weinig, dan misschien eens eerder naar bed gaan, kijken of je iets langer kunt slapen en of je je daarbij beter voelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laatst gelezen dat volgens de meest recente wetenschappelijke onderzoeken 7 uur het beste is voor volwassenen. Dus niet 6, niet 8, maar 7. Stond er echt zo, in dat artikel.