Als man ben je vanuit je natuur het sterkst tussen je 25e en 30e levens jaar. Al kan het bv wel zo zijn dat als je gaat trainen op de sportschool na je 30e je sterker kan worden dan voor die tijd. Zolang mogelijk in goede conditie blijven is dan ook het best om je kracht te behouden tot een latere leeftijd al ga je uiteindelijk toch wel steeds meer kracht inleveren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ze zeggen dat mensen na hun 12de levensjaar alweer aftakelen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar da's denk ik qua innerlijk en verstand/geheugen. Fysiek is iedereen op een andere leeftijd het sterkst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
21 misschien? klinkt al weer aannemelijker.
Ligt niet alleen aan je leeftijd maar ook aan je conditie!
Tijdens mijn militaire diensttijd had ik b.v.een goede conditie en ging vrijwillig extra trainen.
Enkele jaren later zat ik veel achter een bureau en deed niet veel aan sport.gevolg was een dikke buik en weinig conditie.
Er vanuit gaande dat de conditie goed is denk ik dat de beste jaren liggen tussen de 18 en 25 jaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt wel mijn antwoord had denk ik tussen 17 en 31 moeten zijn waarbij iemand die veel traint misschien nog piekt op iets
latere leeftijd
Hangt volledig af van je conditie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je altijd traint is je fysieke kracht gemiddeld het grootst rond je dertigste, al zal je na grote inspanning al minder snel herstellen dan b.v. op je twintigste.