Hoe weten ze welke geluiden een dinosaurus maakte?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
3.9K

Het beste antwoord

Echt weten doen ze het natuurlijk niet. Evenmin hoe het dier er precies uitzag. Wel kunnen ze aan de vorm van de fossiele resten reconstrueren hoe zijn uiterlijk was en welk geluid hij produceerde. Maar het blijft een benadering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Aan het skellet kunnen ze zien hoe de stembanden en het strottehoofd van de dino er uit hebben gezien en met die gegevens in combinatie met de gegevens over dierlijk geluid dat ze al hebben kun ze die geluiden opbouwen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de dieren konden ook net zo goed geen stembanden hebben gehad,, de perfecte evolutie voor besluiping van je prooi,
dus het is altijd een gok,
nou, ten eerste: ze kijken aan de lichaamsdelen o.a de botten en stembanden.
vraag:hoe kunnen ze dit opmeten?
antwoord: ze hebben aan dit opmeten gestudeerd