waarom is de ontlasting van koeien zo dun in vergelijking met andere dieren die ook gras eten zoals paarden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.2K

Antwoorden (4)

Een koe herkauwt alles. Zo blijven er heeeeeeeel weinig afvalstoffen over. Dan wordt het dun.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze hebben altijd veel stress en eten heel eenzijdig.
Het zijn toch ook altijd dames:) hoe ziet de poep van stieren eruit?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze drinken 123 ltr water per dag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit komt door het voer dat ze krijgen om veel melk te produceren. (o.a. teveel eiwitten) Die dunne poep is niet normaal, koeien die natuurlijk voer eten hebben stevigere poep.