Zijn er in Avifauna Kolibries te zien? Waar in Nederland kan je Kolibries zien?

Een aantal jaren geleden hebben we in Amerika Kolibries gezien. Ik vind het zulke mooie, zeer kleine vogeltjes. De mensen daar hadden speciale drinkbakken voor ze opgehangen. (Kolibries hebben een hele lange snavel en drinken suikerwater).

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
5K

Het beste antwoord

Ja.
In Alphen hebben ze 1 mannetjes kolibrie.
In Amsterdam een mannetje en een vrouwtje en in Emmen 2 mannetjes en 3 vrouwtjes.

Informatie gevonden op ISIS dat is een systeem dat alle colecties bijhoud. Op het gebied van nederlandse zoo is hij redelijk up-to-date:
http://app.isis.org/abstracts/abs.asp

Om de kolibries te vinden, klik je links op Aves. Dan kun je kiezen uit Common Name of Taxonomic name (voor het geval je goed bent in latijnse namen). Als je kiest voor Common name, verschijnt een alfabet, klik op de H van hummingbird. Rechts in beeld verschijnt nu de lijst van vogels beginnend met een H.
Zoek de hummingbird op en je krijgt een compleet overzicht van in welke Europese dierentuin de verschillende soorten kolibries te vinden zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Burgerszoo lijkt ze te hebben.

http://burgerszoo.nl.colo2.netmasters06.netmasters.nl/index.cfm?event=Nieuws&nieuws_id=180&archief=1