Kan je afvallen door koud water?

Ik denk dat het hierbij hoort.

Beetje moeilijk uit te leggen:
80% van je energie is voor warmte, 20% voor beweging.
Maar nu denk ik dus:
Als ik een kruik met ijskoud water op mijn probleemgebieden om het zo maar aan te duiden, leg en dat enkele weken/dagen volhoud, is het dan zo dat ik dan afval? Aangezien door het koude water mijn lichaam extra hard moet werken om me weer op temperatuur te brengen/houden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
9.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja maar warmte dan hoeft je lichaam niets te doen.
En hoe kan je hier nu spierpijn van krijgen? Spierpijn komt door melkzuur in je spieren.
Kimath
13 jaar geleden
brrr, koud.
Volgens mij werkt dit niet hoor.

Antwoorden (8)

Sowieso werkt dat zeker niet lokaal. En kun je dus net zo goed in je ondergoed buiten gaan staan. Bovendien is afvallen alleen goed te bereiken door een combinatie van beter eten en beter bewegen. Alle andere remedies zijn of ongezond of werken maar even.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door kou moet je lichaam inderdaad harder werken om het weer warm te krijgen. Daardoor verbruik je meer energie en val je heel iets af, maar smdas echt minimaal.
Als je 2 mibuten onder een douche staat met een temperatuur van 25 graden verbruikt je lichaam 100 extra calorien. Stond tijdje terug in de libelle. Maar ja, snel een slanje den wordt je er niet van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hoofd en de voeten zijn de punten waar de meeste warmte ontsnapt. (daarom verkopen ze ook cocon-vorm slaapzakken om jezelf nog meer warm te houden.)
Dus als je het meeste effect wil hebben zou je daar moeten beginnen(Die plekken dus kouder maken).

Verder zou het wel indirect kunnen maar dan moet je het wel echt heel koud hebben om effect te zien. De grote vraag blijft of het lichaam zich in een mode zet waarbij hij het lichaam warmte op slaat(net zoals bij een boom in de winter). Ik denk dus van wel, maar dan wel heel langzaam. Ook zou het etenspatroon invloed hebben want dat is immers je grootste energie bron dus je zou altijd precies hetzelfde moeten eten.

Er vanuit gaan dat je wel een buikje zou hebt(net zoals ik :P) en daardoor hierop gekomen bent dan zal het misschien ook wel zijn dat je teveel eet en dat je eigenlijk teveel brandstof hebt om aan zo'n project te beginnen.

Succes ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker, als je het koud krijgt van bijv. een ijskoud bad ga je bibberen en klappertanden, deze korte spieractiviteit zorgt niet alleen maar voor een sterke verhoging van je temperatuur maar je verbrandt er ook calorieën door.

Als je niet veel zin hebt om elke dag in een ijskoud bad te gaan zitten raadt ik je aan om vóór elke maaltijd 3 ijskoude glazen water te drinken. Je verbrandt er niet alleen meer calorieën door, het zorgt ook voor een vol gevoel in de maag waardoor je minder eet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje ongewone vraag, maar ik ga het proberen, door plaatselijk je lichaam af te koelen, stagneer je voor een deel je bloedsomloop. als deze later weer op gang komt, zal je lichaam zeker wel een beetje extra energie gebruiken om alles weer op temperatuur te laten komen.
Alleen, gebruikt het hele lichaam dan wat meer energie en zeker niet op je 'probleem' plaatsen.
Dus dat zal niet helpen.
Veel naar buiten en met niet te veel kleren aan, gaan wandelen/ sporten, dan verbruikt het lichaam veel energie door de beweging en het op temperatuur houden van het gehele lichaam.
Pas dan zal het ook de extra opgeslagen vet voorraad op je 'probleem' plaatsen gaan aanspreken.
Niet na een keer wandelen, maar na 3 a 4 keer per week voor minimaal maanden lang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is veeel te veel werk! Idd ik deed het ook hoor zomers met ijskoud drinken.. Maar daarna vraag je je af was het het waard.. Ik viel er niet van af.. Het enige waar ik persoonlijk echt van Af val is slapen, weinig en heeeel gezond eten en joggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan gemakkelijk ondervinden dat het werkt want dit is namelijk wat je ervaart als je gaat zwemmen. Het water van een zwembad is kouder dan je lichaam en zal je dus beginnen afkoelen en je lichaam gaat de verbranding opdrijven. Echter één groot nadeel: iedereen die een uurtje of twee gezwommen heeft, zal een groot hongergevoel hebben. Meestal ga je dan vanzelf meer eten om dit calorieverlies te compenseren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat werkt idd zo.
je lichaam werkt hard om zich op temperatuur te houden om niet teveel af te koelen.
een koude douche is niet prettig, maar je zet je lijf wel aan het werk om energie te verbranden.

lokaal werkt het dus niet helaas, anders had ik mijn buik allang in de vriezer geschoven :OP
het hele lijf laten afzien onder de douche dus, je hele lijf moet hard werken.

Brrrrr... succes :O))