Nee, een mos is een orde binnen het rijk van de planten. Planten worden getypeerd door o.a. de mogelijkheid tot fotosynthese (omzetten lichtenergie in uiteindelijk glucose) en specifieke eigenschappen van o.a. de celwand. Een van de eigenschappen van een mos is dat het zich via sporen voortplant: http://nl.wikipedia.org/wiki/Mossen

Van een korstmos wordt gesporken als een schimmel samen met een alg leeft in een symbiotische samenlevingsvorm. Dat is een samenlevingsvorm waar beide organismen voordeel van hebben.

Een schimmel heeft geen mogelijkheid tot fotosynthese en moet dus zijn energie halen door deze van buiten de cellen naar binnen te exporteren.

Een alg doet óók aan fotosyntese en worden in het algemeen beschouwd als een simpele plantvorm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan je antwoord wel beargumenteren toch?
Korstmos is een samenlevingsvorm van algen en schimmels. Als zodanig is het dus geen mos, wat een plant is