Ja zeker. Ik heb een hond gehad die zelfs haar eigen bench bevuilde en er gewoon door liep
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat gebeurt hier weleens, per ongeluk natuurlijk ze gaan er niet opzettelijk intrappen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze hond doet dat wel eens, dan heeft hij zijn behoefte gedaan in de bosjes, en wil ineens een andere kant op lopen. Je moet dan echt opletten dat je hem eerst uit de bosjes trekt, want anders banjert hij zo over de plek waar hij net gepoept heeft.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dan heeft hij het even niet door, dus gaat per ongeluk.
13 jaar geleden
Normaal gesproken niet. Als het wel gebeurt ,zoals @sterrehemel beschrijft, is er wat aan de hand. Wat dat dan is is moeilijk zo 123 te zeggen.
Maar het heeft een reden..........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een reden......... niet dé reden
Mijn hond probeert (eigen en anderhonds) poep zo secuur mogelijk te ontwijken.

Ik laat haar altijd, voordat we lekker een eind gaan wandelen, eerst uit op de zogenaamde "poepstrook", een veldje door de gemeente aangewezen. Hier ligt ontzettend veel hondenpoep, hoewel de gemeente het best vaak schoonmaakt.
Echt grappig om te zien hoe mijn hond dan zeer oplettend rond stapt en ervoor zorgt nergens in te trappen. Als ze eenmaal zelf gepoept heeft, weet ze ook niet hoe snel ze er weer vanaf moet komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is mij juist al vaak opgevallen de de hond nooit in poep trapt. Hij vermijdt het eerder, als zijn (zeer geliefde) tennisbal te dicht bij een hoopje ligt, wil hij 'm niet oprapen.
Of het ook wel eens zijn eigen poep betreft, weet ik niet. We markeren die niet met een vlaggetje of zo ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mijne soms als ze in een onmogelijke hoek gaat zitten.
Wel valt me op dat als ze plast de plas langs haar pootjes stroomt.

overigens naast het erin trappen eet ze het ook nog wel op. (5 maanden)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, alleen mensen zijn zo dom om in hondenpoep te trappen. Honden zijn wel wijzer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu op dit moment niet, mijn laatste hond is 3 jaar geleden gestorven. In de 25 jaar daarvoor onafgebroken honden gehad. Rottweiler, Mechelse herder, Duitse herder, Leonsberger en soms meer dan 1 tegelijk.
Een mens stapt per ongeluk omdat hij hem niet had zien liggen.
Een hond (uitzonderingen daargelaten) stapt natuurlijk nooit in de poep, vanwege zijn uitstekende reukvermogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb in het dierenasiel gewerkt en misschien lag het aan de stress van de honden, maar de hokken zaten vaak helemaal onder, doordat ze telkens door hun poep liepen.
Ik vroeg me wel eens af waarom ze de poep niet ontwijken. Maar goed, dat is dan het verschil tussen een mens en een hond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn hond ruikt op kleine afstand aan een bolus en gaat er dan met een boog omheen.

toch is ze zo lomp om nu en dan in haar eigen geproduceerde mesthoop te gaan staan.
beetje groot en een enthousiast jong dier is, en dan vergeet je heel soms ff waar je zojuist had zitten mesten.....