mijn ei zinkt is die nu dood??

ik heb laatst een ganzen ei gevonden ik houd hem goed warm maar ik las op internet dat je hem in water kon leggen om te kijken of die bevrucht is... ik weet ook niet of dat nu waar is. ik hoop snel antwoord te krijgen ben namelijk erg bezorgt

Weet jij het antwoord?

/2500

tja ik denk dat een ei dat zinkt niet bevrucht is of nog te vroeg is ? een bevrucht ei is lichter je kan het misschien zien door een sterke (zak)lamp, er door hen te schijnen misschien zie je contouren ? bloedvaten ed ?

Een eierschaal is poreus omdat er zuurstof in het ei moet komen en koolzuur moet worden afgevoerd. Haar poreusheid brengt echter ook met zich mee dat er ook water aan de schaal ontsnapt. Daarom zinkt een in water gelegd ei en blijft een bebroed ei drijven. Dit is namelijk lichter geworden door het waterverlies. Dit waterverlies heeft ook tot gevolg dat er een met lucht gevulde ruimte ontstaat. Als jouw ei dus gezonken is, betekent dit dat het ei nog niet bebroed was.

Het ei is redelijk vers, maar of het bevrucht is kan je alleen zien via een schouwlamp. Als ik jou was zou ik het minimaal tien minuten koken. Of gewoon bakken. Zou er een (dood) embryo uit komen, dan merk je wel hoe erg dat stinkt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100