Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe bewijs ik dat de treeman niet bestaat?

Zie youtube filmpje over de treeman uit Indonesie. Mijn leerlingen kan ik er niet van overtuigen dat deze zogenaamde huidziekte niet bestaat!!!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.1K
Kimath
13 jaar geleden
Hij bestaat wel hoor.
Kimath
13 jaar geleden
@Loenie: ik twijfelde eerst ook, maar lees het antwoord van Amadea maar eens, het is toch echt waar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben werkelijk waar stomverbaasd! Inderdaad, het is waar, het kwam zo ter sprake tijdens de les. Ik nog hard lachen en zij dat hij op de nieuwe attractieboom van de Efteling leek. Donderdag zie ik die klas weer.... Ik kan het een en ander weer recht zetten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh nee!!! Ik sla weer een flater. "Zij" is uiteraard "zei". Nee ik heb geen dyslexie, ja ik ben wel geslaagd voor het onderdeel spelling op de Pabo!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De ziekte HPV bestaat wel degelijk. HPV staat voor human papillomavirus en dat is een vrij veel voorkomend virus dat bekend staat als de veroorzaker van wratten en kanker.
Het probleem van Dede Kosawa is dat hij een zeldzame fout heeft in zijn genen, die zijn immuunsysteem ondermijnt, waardoor zijn lichaam niet tegen de wratten is opgewassen. Daardoor kon het virus de huidcellen overweldigen en boomachtige uitgroeiingen aan zijn handen en voeten veroorzaken.
De kans op die aandoening is slechts één op een miljoen.

Toegevoegd na 10 minuten:
Hoe kan een persbureau een foto maken van iemand die niet zou bestaan?
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Uit bronnen op internet maak ik op dat de Treeman echt bestaat. Hij is onder andere onderzocht en behandeld door Dr. Anthony Gaspari van de Universiteit van Maryland.

Waarom zou je dan twijfelen aan het bestaan van de Treeman en je leerlingen willen overtuigen van het niet bestaan van deze man/ patient?
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Dat kan je niet bewijzen.

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/1569156/Tree-man-who-grew-roots-may-be-cured.html

Lijkt me dat niet zij, maar jij overtuigd moet worden. Over het algemeen is the telegraph redelijk betrouwbaar qua nieuws..

Op wikipedia vond ik dit: http://en.wikipedia.org/wiki/Epidermodysplasia_verruciformis
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hierover heb ik nog niet eens zo lang geleden een documentaire op tv gezien. Deze man en zijn ziekte bestaan wel degelijk.
Niet dat er daadwerkelijk boomtakken uit hem groeien. Het had te maken met een ziekte die zorgde voor extreme verhoorning van de opperhuid.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik vind ook Discovery documentaires over deze man. Discovery zou echt geen verzonnen verhaaltjes uitzenden. Sterker nog een ontmaskering is meestal een nog succesvoller verhaal.
Dus ik denk dat hier de leerkracht ipv de leerlingen overtuigd moet worden...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bestaat dus echt, moet niet iedereen zijn bronnen nakijken? zowel leraar als leerling?
Niet dat wikipedia waterdicht is maar ik vond meerdere bronnen ivm dede the treeman...

Toegevoegd na 1 minuut:
Was bezig met andere dingen, zie nu dat de vraag al beantwoord is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding