Hoe komen diepzeevissen aan hun uiterlijk?

Grote tanden, puilogen, stekelig, wat voor functie heeft dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Veel van deze vissen hebben een lichtbron die via bioluminescentie licht uitzendt.
Deze heeft een dubbele functie, grote andere vissen zien dat het een beest belicht waarmee je beter niet kunt matten, kleine zeedieren komen als vliegen op het licht af
en dienen als vissenvoer.
Zelker bij schamele belichting zien dit soort vissen er vaak griezelig uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

als je niet opgegeten wilt worden moet je er natuurlijk wel indrukwekkend uitzien. stekels, ogen en grote tanden helpen dan goed. Maar ook om zelf te kunnen aanvallen zijn de tanden wel handig, en grote ogen zijn in het donkere water van belang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Er indrukwekkend uitzien is totaal niet van belang als niemand je kan zien omdat er totaal geen licht is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hangt er van af hoe diep ze zitten, hoe ondiep ze komen en waar ze vroeger zaten voordat ze zo diep zaten.