Nee. Al het water blijft intact, en er zal vrijwel nooit water bij kunnen komen. Er zal alleen minder water in bomen zitten, wat dus wel als gevolg kan hebben dat er meer water in de omgeving is (rivieren, regenbuien etc.)

Het water dat jij nu in je glas kunt schenken, heeft misschien wel in een oermens gezeten. Het water is er al heel lang, het is alleen weer heel vaak gezuiverd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In theorie wel. Water wordt met CO2 omgezet tot suikers, welke weer in het vormen van hout worden gebruikt. Dus als je het hout vervolgens afbreekt, komt er weer CO2 en water vrij. De vraag is of dit een verschil is dat echt een verschil maakt tov de hoeveelheid water die er normalitair aanwezig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee bomen hebben geen inloed op de hoeveelheid water die er op onze planeet is

simpel gezegd bomen zorgen er wel voor dat er water van onder de grond in de atmosfeer komt doordat het door de wortels aan de bodem ontrokken word en via de bladeren verdampt.een grote boom kan enkele 100den liters water per dag verdampen.Zodoende zorgen bomen er voor dat er meer water in de atmosfeer komt die vervolgens weer als neerslag weer op en de bodem terecht komt