Heb je ook speciale namen voor mannetjes en vrouwtjes insecten?

Zo ja, wat zijn die namen dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
2.1K

Het beste antwoord

Een dar is een mannelijke bij. Darren ontstaan uit onbevruchte eieren.De eieren en ook die van de werksters en volgende koninginnen worden gelegd door de koningin zelf.

De enige taak van darren is paren met de koningin. Na het broedseizoen worden de darren gedood door de werksters tijdens de grote 'darrenslacht'.

Merk op dat een dar dus geen vader heeft, maar wel een grootvader.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

mannetjesbij: dar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vrouwtjeswesp is een werkster
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha net zoals de mensen? :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of een koningin ;p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja Hippo, maar dat is maar 1 vrouwtje en niet de aanduiding voor vrouwtjeswespen in het algemeen...
Alle vrouwtjes zijn werksters en maar 1 heeft het 'genoegen' koninging te worden.
Je hebt een sprinkhaan en een springkip.