Is deze plant (bijna) dood of houdt hij winterslaap?

Het gaat om de linkerplant op de foto, een Pachira Aquatica. Op het bordje stond dat hij één keer per maand water moet hebben. Dat heb ik dus maar gedaan. Ongeveer twee maanden geleden begonnen alle bladeren af te vallen. Nu zijn alle bladeren afgevallen. Een van de stammetjes is nog een klein beetje groen. Is hij dood of is het winterslaap en komen er weer bladeren in het voorjaar aan?

Picture for question
13 jaar geleden
in: Biologie
1.7K

Het beste antwoord

deze plant heeft veel vaker water nodig dan eens per maand, sterker nog: hij houdt juist van vochtig.
ik vrees dat je plant zo goed als dood is.
je zou kunnen proberen hem licht!! vochtig te houden, en kijken of hij weer blad aan wil maken, maar ik vrees het ergste.
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het lijkt erop dat hij toch een paar keer te droog heeft gestaan, kamerplanten houden geen winterslaap, of het moet er langere tijd minder dan 10 graden zijn geweest.