Als je x-ray ogen had kijk je door alles heen, maar zie je dan eigenlijk niets?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
2.6K

Antwoorden (3)

Met röntgenstralen kijk je echt niet door alles heen, hoor. Kijk maar naar de beelden die een medisch röntgenapparaat maakt: daarop zijn bijvoorbeeld de botten heel goed zichtbaar.

Als je röntgenogen zou hebben, zou je gedeeltelijk door de huid heen kunnen kijken. Zeg maar net zoals je nu door glas heen kunt kijken, maar toch nog wel kunt zien dát er ergens glas is.

Bij een dun muurtje zou je er ook nog doorheen kunnen kijken, maar dat zou al wat moeilijker zijn. Dat zou dan op jou overkomen alsof je door matglas zou kijken.
Cryofiel
13 jaar geleden
Het handige van x-ray ogen is dat je zelf kan bepalen waar je wel en niet doorheen kijkt. Zo kan ik heel goed door kleding heenkijken, maar ik kijk dan niet door de huid heen ofzo. Ik zie dus als het ware de persoon naakt voor mij staan.
Deze mogelijkheid om te bepalen wat je ziet wordt door je hersenen geregeld. Dit gaat geheel natuurlijk en je hoeft er dus ook geen moeite voor te doen ofzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goh ervaring?
Als je rontgen ogen had, zou jhe wellicht rontgen uit kunnen stralen. Maar om rontgen te ontvangen zou je een rontgenlamp moeten neerzetten; Er is immers nauwelijks rontgen straling om ons heen.

In dat laatste geval: Je ziet wel deels door dingen heent, maar niets is ónzichtbaar'. Het heeft alleen verschillende dichtheden, waardoor je in een soort schemerwereld zou lopen voor je gevoel.