Waarom krijg je van nep-zilver ringen groene uitslag op je vingers?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.huidziekten.nl/zakboek/dermatosen/etxt/EczMetalen.htm hoewel koper-allergies bestaan zijn ze veel zeldzamer dan nikkel-allergieen.

Het beste antwoord

dat is nikkel, en ben je alleregies ervoor krijg je ook jeukende bultjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Groene uitslag duidt op koper in het metaal, in die legering... Dan zit er koper in, dat geeft de kleur groen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koperlegering reageert op zweet en gaat oxyderen(roesten). Dit geeft die uitslag.

Toegevoegd op 01-06-2009 18:52:49
En zuurstof natuurlijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Xinix en Lopendvuurtje hebben gelijk, het heeft te maken met koper en niet met nikkel. Hoe ik dit weet: ik doe aan edelsmeden en ken dus mijn metalen.
Mocht je nikkelallergie hebben dan krijg je rode uitslag, met bultjes.
Groene uitslag betekent zweten van koper in het materiaal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat krijgen alleen mensen die allergisch zijn voor nep-zilver.