Hoeveel officieel erkende paardenrassen zijn er in België?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat per land geregeld?

Het beste antwoord

Vier: het Belgisch trekpaard, het Belgisch warmbloedpaard, het Vlaams paard, en de Belgische rijpony.
In 1886 werd het stamboek van de Sociéteit van het Belgisch trekpaard gesticht.
De warmbloedrassen werden in het stamboek van de Nationale Fokvereniging van het Landbouwrijpaard (NFLR) ingeschreven. In 1960 volgde de uiteindelijke erkening door het ministerie van landbouw.
Het stamboek van het Belgisch warmbloedpaard begon in 1973 met een stamboek voor pony's.
In 2005 werd het stamboek VP (Vlaams Paard) erkend door de overheid.
Amadea