Gaan eenden ook weleens uit het water om hun poten op te warmen?

Dat die eenden zoiets hebben van, damn dit water is me toch echt wat te koud om in rond te blijven zwemmen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

eenden hebben een heel efficiente bloed- en warmtehuishouding in hun poten, zodat die niet snel te koud worden,
dat ze uit het water gaan zal dus andere redenen hebben, zoals wat willen rusten bijvoorbeeld.
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Eenden gaan ook wel eens uit het water. Wat ze op dat moment precies denken, is mij niet bekend. Zou inderdaad best kunnen dat ze op dat moment het water te koud vinden.
13 jaar geleden
Dat denk ik niet, want er zijn zelfs eenden die vastvriezen in het ijs. Als ze het water werkelijk te koud zouden vinden zou dat nooit kunnen gebeuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een soort gelijke vraag is te vinden op http://www.goeievraag.nl/vraag/bevriezen-eendenpoten-snel.15006

Misschien vind je daar wat je zoekt. :)