van welke 2 grondstoffen word papier gemaakt?

Vraag
Van welke 2 grondstoffen word papier gemaakt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
2.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hey 't is geen quiz hier. Als je weet dat het 2 grondstoffen zijn dan weet je blijkbaar ook 't antwoord al.

Antwoorden (3)

Klik maar eens op de volgende link, dan kun je er alles over lezen!

Toegevoegd op 01-06-2009 08:36:20
(Het zijn trouwens wel meer dan 2 grondstoffen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet hout maar oud papier is in Nederland de belangrijkste grondstof. Nederland behoort zonder meer tot de kampioenen in de wereld als het gaat om hergebruik van oud papier. De totale Nederlandse productie van papier en karton bedroeg in 1999 bijna 3,3 miljoen ton. Van de gebruikte grondstoffen was 75 % (2,4 mln ton) afkomstig van oud papier en karton en 25 % (0,8 mln ton) betrof primaire of verse houtvezels.
Papier bestaat uit een mengsel van de volgende stoffen
Vezels (papier, hout, oude kleding e.d.)
Water
Vulstof
Retentiemiddel
Kleurstoffen
Opwitters
Lijmmiddel
Zetmelen
Natvastmiddel
Allerlei hulpstoffen, die eigenschappen van papier beïnvloeden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van hout en van oud papier...