Er is een instituut waar van alle zaad op de wereld er een aantal worden opgeslagen voor de toekomst hoe heet dit en wanneer wordt dit gebruikt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou mijn zaad hebben ze niet dus ik denk niet dat er zo'n instituut is die al het zaad op de wereld heeft

Het beste antwoord

http://en.wikipedia.org/wiki/Svalbard_Global_Seed_Vault

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wereldzaadbank_op_Spitsbergen

De Wereldzaadbank op Spitsbergen (Noors:Svalbard globale frøhvelv, Engels:Svalbard Global Seed Vault) is een zaadbank op Spitsbergen. Het gaat om de opslag van zaden van zoveel mogelijk rassen van (voedsel)gewassen.

De opslagplaats voor zaden, ook wel omschreven als een ‘Doomsday-vault’ of een ‘ark van Noach’, wordt grotendeels betaald door de Noorse overheid. De Bill & Melinda Gates Foundation (Bill Gates) steunt het project eveneens. De organisatie van het project wordt uitgevoerd door de Global Crop Diversity Trust. Op 19 juni 2006 werd de eerste steen gelegd en op 26 februari 2008 vond de officiële opening plaats.

De zaadbank bevindt zich 120 meter diep in een berg vlakbij de plaats Longyearbyen, op een hoogte van circa 130 meter boven zeeniveau, zodat de zaden ook veilig zijn indien de zeespiegel stijgt door het smelten van de ijskappen.

Zie ook

* Millennium Seed Bank Project, een project dat is gericht op het opslaan van zaden van wilde planten.

Toegevoegd na 1 minuut:
De zaden worden gewoon al gebruikt door telers. Het doel is om een zo hoog mogelijke variateit aan genetisch materiaal te hebben om zo ook soorten te kunnen telen die tegen extreme omstandigheden kunne, alsmede het behoud van diversiteit te garanderen.