Welke succesvolle voorspellingen zijn er gedaan met behulp van de evolutietheorie?

Een recent voorbeeld is bijvoorbeeld de vondst van het fossiel van Tiktaalik, een fossiel dat de voorspelde eigenschappen had voor een overgangsfossiel tussen een volledig aquatisch bestaan en een bestaan deels op het vasteland. Bovendien werd deze gevonden in aardlagen van de vooraf voorspelde leeftijd op een vooraf voorspelde locatie.

Welke voorbeelden van succesvolle voorspellingen zijn er nog meer te vinden?

Darwin vermoedde dat wij afstammen van wezens die zelf Vitamine C zouden kunnen aanmaken , zoals katten en honden. Maar door evolutie zou die eigenschap verdwenen zijn. En was de mens genoodzaakt Vitaminen C in de vorm van fruit ... tot zich te nemen. Onlangs heeft men dat Gen in het DNA van de mens gevonden. Andere voorspellingen in onderstaande link.

De evolutietheorie is geen voorspellende theorie. Het is een theorie waarmee je dingen kan verklaren. Namelijk waarom mensen/dieren zijn zoals ze nu zijn & in meer of mindere mate waar ze vandaan komen. Het enige wat je ermee kan 'voorspellen' is dat er een oplossing gaat komen voor de problemen die de mens nog heeft. Maar wat die oplossing is, of hoe die eruit ziet, weet je niet.

Sinds kort is er nog een prachtig voorbeeld van een uitgekomen evolutionaire voorspelling bijgekomen: een gevederde theropode dinosauriër ouder dan Archaeopteryx: http://evolutie.blog.com/2009/09/28/weer-een-evolutionaire-voorspelling-die-uitkomt/

Tiktaalik – een fossiel van een vis. Hij heeft vinnen, net als de Coelacanth, die evolutionisten als pootjes (of halfpootjes) interpreteren. Opnieuw toont het fossiel zó weinig informatie dat dit niet te bewijzen is. Net zoals bij de Coelacanth zouden we dus moeten wachten totdat er eentje in het echt opduikt. Toegevoegd na 41 seconden: Archaeopteryx had vele kenmerken die ervoor zorgden dat de meeste onderzoekers hem onmiddelijk indeelden als een vogel (Aves). Hij was zo groot als een duif en had een volkomen ontwikkeld verendek. De complex ontworpen veren die dit dier had waren identiek aan die van moderne vogels. Het dier vloog. Het postuur van het dier was ook gelijk aan die van vogels, net als de poten en de nek. In feite was de Archaeopteryx in alles een vogel. Echter, de Archaeopteryx had ook een aantal kenmerken die onderzoekers omschreven als 'reptiel-achtig'. Zo had het dier een staart die langer is dan de meeste moderne vogels hebben, en het bezat tanden - iets wat moderne vogels niet hebben. Toch is het veel te kort door de bocht om de Archaeopteryx op basis dáárvan een overgangsmodel te noemen. Immers, een aantal andere uitgestorven vogels die men teruggevonden heeft had ook tanden, zoals de Icthyornis en Hesperornis - en die waren onbetwistbaar 100% vogel. In 1977 werd er een ontdekking gedaan die de Archaeopteryx als overgangsmodel volledig op losse schroeven zette: men vond een vogel die zonder enige twijfel een echte, volkomen ontwikkelde vogel is, in een aardlaag die volgens evolutionistische indeling 60 miljoen jaar ouder is dan de Archaeopteryx (deze vondst is bevestigd door Dr. James Jensen van de Brighan Young University, en werd aangekondigd in Science-News 112, Sep. 1977 p.198)! Net als bij de Seymouria laat dit alle hoop varen dat we het over een overgangsmodel hebben. De voorouder van de vogel kan onmogelijk 60 miljoen jaar later geleefd hebben dan zijn nakomelingen. Het is bewezen dat de Archeopteryx geen overgangsmodel van reptiel naar vogel is. Het genoemde artikel in Science-News citeert prof. John Ostrom van Yale University: "We moeten nu zoeken naar de voorouders van vliegende vogels in een veel vroegere tijdsperiode dan de tijd waarin de Archaeopteryx leefde." De vondst laat alles in duigen vallen en heeft (gelukkig) veel wetenschappers overtuigd dat de Archaeopteryx een vogel is, en niets dan een volkomen ontwikkelde vogel. Een unieke vogel, maar zeker geen half-reptiel.