Daar zijn verschillende theorieen voor.

Schepping door God, waar ik zelf achter sta.
Evolutietheorie, eencellige organismen die uiteindelijk uitgegroeit zijn naar diertjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, maar ach...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plus van mij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tadam!
Ha, die Stranger;

Twee andere mogelijkheden zijn nog het kruisen van soorten (fokken) en genetisch manipuleren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laten we even van de evolutietheorie uitgaan:

Omdat ieder gebied andere 'kansen' biedt, bestaande dieren bepaalde kansen openlaten, en door verandering over tijd nieuwe kansen ontstaan, overleven dieren die door bepaalde genetische samenstelling van die kansen gebruik kunnen maken, deze dieren planten zich onderling voort en na lange tijd kan er zo een nieuwe diersoort ontstaan.

(met kansen bedoel ik hier: bepaalde afwezigheden van gevaren, en aanwezigheden van voedsel, klimaat enz.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dieren zijn ontstaan uit een langzaam proces van geleidelijke evolutie. Korte uitleg: Het recht van de sterkste. Dieren die zich beter aanpassen hebben meer kans op nageslacht. Elk nakomeling heeft een kleine mutatie, deze mutaties zijn over het algemeen negatief. Maar af en toe komt er ook een positieve mutatie. Deze mutatie vergroot de kans dat je nageslacht krijgt. Dit houd in dat over de loop van de tijd alleen die mutaties over blijven die een positieve effect hebben op de overlevingskans van die dieren. Vroeger waren er eencellige, je kan je voorstellen dat meercellige een voordeel hebben op eencellige. Weer grotere dieren nog meer et cetera et cetera. Zo zijn langzaam niet alleen alle dieren door dit proces van evolutie ontstaan maar alle flora en fauna die onze wereld rijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Evolutieleer.

Ik geloof wel dat het 'recht van de sterkste' overschat wordt. Ik denk dat overleven hier deels mee te maken heeft, maar dat er ook een dosis geluk en toeval nodig is. Het darwinistisch principe van 'recht van de sterkste' werkt immers niet altijd. Alleen bij de mens al is er al lang geen sprake meer van de altijd winnende sterkste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En God zeide: De aarde brenge levende zielen voort, naar haar aard, vee, en kruipend, en wild gedierte der aarde, naar zijn aard! En het was alzo.

En God maakte het wild gedierte der aarde naar zijn aard, en het vee naar zijn aard, en al het kruipend gedierte des aardbodems naar zijn aard. En God zag, dat het goed was.

O, o, wat is geloven toch moeilijk als ik de reacties lees op deze vraag.