Kan een Afrikaanse en een Indische olifant kinderen met elkaar krijgen

Toegevoegd na 49 seconden:
Graag met een duidelijke uitleg aub

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
9.6K

Antwoorden (4)

Ja en nee, nee, omdat deze twee echt verschillende dieren met verschillende genen zijn en toch....toch is het een keer gebeurt in de dierentuin van Chester 1978, het geboren kalf stelde wetenschappers voor een raadsel en heeft helaas maar een week geleefd.
Het kalf had Afrikaanse wangen en oren terwijl het aantal nagels en de enkelvoudige slurfvinger Aziatisch waren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat kunnen ze niet want er zit een voor olifanten onoverbrugbare oceaan tussenin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dit kan wel.
Net als dat een paard en een ezel nakomelingen kunnen krijgen (muildieren en muilezels) en bijvoorbeeld tijgers en leeuwen (liger). Meestal zijn deze onnatuurlijke nakomelingen zelf onvruchtbaar en zullen kenmerken van beide ouders vertonen. De onvruchtbaarheid wordt veroorzaakt doordat de genen van beide ouders niet volledig verenigbaar zijn.
Het zal echter bijna niet voorkomen. Dieren weten instinctief van elkaar dat ze verschillend zijn en zullen dus niet paren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee , Aziatische soorten en Afrikaanse Soorten kunnen geen kinderen krijgen.
Ze hebben wel het zelfde aantal chromosomen , maar omdat hun leefgebied al heel lang totaal anders is , zijn ze zo uiteengegroeid dat er geen voortplanting meer mogelijk is.
De Afrikaanse bestaan uit drie soorten en een aantal ondersoorten ,waarbij sommigen door onderlinge kruising ontstaan zijn.
van de Aziatische bestaat één soort en vier ondersoorten : die ondersoorten zijn onderling te kruisen.
Lees verder onderstaande link als bevestiging.