Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de naam van een (mogelijk) interessante documentaire voornamelijk over de evolutie de mens

En als jullie nog documentaires weten over relevante onderwerpen, graag namen!(=

Bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Deze schijnt goed te zijn. Gaat over alle zoogdieren, waaronder ook de mens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel opletten dat je dan niet de Nederlandse EO-variant te pakken krijgt, want daar is juist die laatste aflevering over primaten (waaronder de mens) - tezamen met wat andere niet-EO-verantwoorde passages - weggeknipt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat klopt!! Dat las ik net op internet. Censuur van de EO erg zielig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar wel erg voorspelbaar, helaas....
The blind Watchmaker
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze misschien ? een interactieve documentaire :Becoming Human.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet voor welke doelgroep, maar er is een strip over, van het begin van de aarde tot heden. Zit geweldig in elkaar. Het heet: " Er was eens... een mens" op youtube vind je er delen van, om een indruk te krijgen, het is zo knap gedaan omdat in vogelvlucht alles in de revu komt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vond zelf altijd The Ascent of Man, van Jacob Brnowski, wel interessant... Ik weet niet welk deel van de evolutie je op het oog hebt, maar dit belicht zeker het maatschappelijke deel uit de biologische basis. Het was een tv-serie, ver voor Cosmos van Sagan, met een grote filosofische inslag, maar niet minder interessant. Mens heeft per slot een biologische EN een culturele evolutie meegemaakt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding