Kunnen dieren ook last hebben van ADHD?

Van een huisdier zou je het moeten merken.
Alle Dagen Honds Druk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1.8K

Het beste antwoord

Bij honden heb je wel degelijk een soortgelijke aandoening. Dit heet een kennelsyndroom. Werkhonden (politie, leger, bewaking, explosieven, speur, enz.) die niet te houden zijn in een gezins situatie, verblijven in kennels (als ze tenminste niet aan het werk zijn of er even uit mogen). Deze honden hebben een enorme drive om te werken. In de kennel kunnen ze vaak niet rustig worden en blijven druk. Met medicatie is dit wel te verhelpen, maar niet gewenst omdat deze drive juist gewenst is bij deze honden. Het vaak typische gedrag wat
hieruit voortvloeit is vaak meteen verdwenen zodra de eigenaar (of verzorger) de hond uit de kennel haalt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Volgens mij kan dat niet. Ik kan er in elk geval zo snel niks over vinden op internet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan niet adhd is menselijk... Maar er is wel wat vergelijkbaars, de hond kan de spanning en gekte van de baas overnemen, dat is mogelijk... En dat kan lijken op adhd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Huisdieren geven we beter eten dan onze toekomst. Wellicht moeten we wat meer E-nummers door hondevoer doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef je een hond niet genoeg te doen en onvoldoende beweging, dan wordt hij gegarandeerd hyper. Dat lijkt dan misschien op ADHD...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ADHD is een term die gebruikt wordt bij menselijk gedrag. In dat opzicht kunnen dieren geen last hebben van ADHD. Dat is deels een modeverschijnsel. Vroeger bestond er geen ADHD omdat de term niet was bedacht.

Bij veel drukke kinderen wordt al snel gezegd/ gedacht dat ze ADHD hebben. Dat kan je dan ook van een hond zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een 'Jack Russell' is een typisch voorbeeld van een ADHD hond!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een Labrador, met alle verschijnselen vandien. Met goed fatsoen kan ik niet mee over straat lopen, maar ik laat hem dagelijks in het bos uit, ook speciaal uitgezocht, waar zo weinig mogelijk prikkels aanwezig zijn, zoals andere honden, want daarbij gaat hij helemaal uit zijn dak. Binnen is het een schat, buiten een monster. Ik kan hem zeker niet missen, maar ik zie altijd erg op tegen het uitlaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
veel huisdieren kunnen we echt bal of staart hysterisch zijn.
puppy gedrag kan tot een jaar of 2.5 maar echt adhd hebben dieren (honden ) niet