Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe hoog kunnen vliegen vliegen

wat is het bereik in hoogte van een vlieg. buiten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
14.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ik hoop dat je iets aan deze link heb. De preciese hoogte staat er niet bij, want dat weten onderzoekers nog niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, jij had de link ook al, je was me net voor.
+1
Dat kan je min of meer bepalen aan de cruise hoogte van vleermuizen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Letterlijk gekopieerd uit museumkennis:

uw vraag moeilijker dan hij in eerste instantie leek. Ik heb de vraag voorgelegd aan een van onze vliegenexperts en die kon mij helaas niet verder helpen. Vliegen kunnen natuurlijk hoog vliegen, want een zwaluw achtervolgt zijn insectenprooi tot in hoge luchtlagen. Vliegen zul je ook hoog in wolkenkrabbers aantreffen, vooral ook omdat ze door de mens meegenomen kunnen worden via kleding en bagage. Het hangt natuurlijk af van de soort vlieg, een bromvlieg of een mestvlieg zal dicht bij de grond blijven omdat daar zijn voedsel is en een gunstige legplek voor de eieren.

Verder is het nooit uitgesloten dat vliegen via luchtstromingen meegevoerd worden naar grote hoogte, zonder dat zij dat "willen". Men heeft proeven genomen met het verzamelen van insecten op grote hoogte, door een planktonnet aan een vliegtuig te hangen. Tot ieders stomme verbazing bleek het luchtplankton (deze term is inmiddels bij biologen ingeburgerd) erg rijk te zijn aan diverse organismen: vliegen, spinnen (!), schimmelsporen etc.

Boven in de bergen komen natuurlijk ook nog veel vliegen voor, maar daar gaat de vergelijking met een wolkenkrabber mank, want ook al zitten ze hoog in de bergen, ze zijn relatief dicht bij de grond. Maar een ijle luchtlaag in de bergen op grotere hoogte dan bovenin een wolkenkrabber deert ze dus niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding