Kan het zijn dat vleermuizen af komen op rook die je uitblaast?

Ik sta altijd buiten te roken en het is mij al vaak opgevallen dat er steeds vleermuizen rond mijn balkonnetje vliegen. Soms lijkt het dat ze aan willen vallen, en dan doe ik wel even een paar stapjes achteruit. Kan het zijn dat ze misschien op de rook afkomen die ik uitblaas ivm de trilling in de lucht die de vleermuizen waarnemen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
2.1K

Het beste antwoord

Een balkonnetje betekent ,dat er een muur van een huis is, dat ligt vaak in de luwte en dat is weer aantrekkelijk voor insecten, dus ook voor de vleermuizen die bijna tot tegen de muur vliegen, dat jij daar toevallig ook stond, heeft niets met de vleermuizen te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt

Andere antwoorden (3)

je zult inderdaad wel geluid voortbrengen, maar je neemt ook licht mee, al is het alleen van je sigaret en die trekt weer vliegjes aan en de vleermuizen komen hier op af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doordat jij daar staat te roken, jaag je de insecten weg. Die blijven op gepaste afstand in de buurt, maar daar komen wél de vleermuizen op af.
jc54
12 jaar geleden
Vleermuizen nemen waar met ultrageluid (te vergelijken met radar).
Het zou wellicht kunnen dat de rook dezelfde echo geeft als een muggenzwerm.

Nb Als je een steentje o.i.d. opgooit zul je merken dat ze er op afduiken.