Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan het zijn dat vleermuizen af komen op rook die je uitblaast?

Ik sta altijd buiten te roken en het is mij al vaak opgevallen dat er steeds vleermuizen rond mijn balkonnetje vliegen. Soms lijkt het dat ze aan willen vallen, en dan doe ik wel even een paar stapjes achteruit. Kan het zijn dat ze misschien op de rook afkomen die ik uitblaas ivm de trilling in de lucht die de vleermuizen waarnemen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een balkonnetje betekent ,dat er een muur van een huis is, dat ligt vaak in de luwte en dat is weer aantrekkelijk voor insecten, dus ook voor de vleermuizen die bijna tot tegen de muur vliegen, dat jij daar toevallig ook stond, heeft niets met de vleermuizen te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt

Andere antwoorden (3)

je zult inderdaad wel geluid voortbrengen, maar je neemt ook licht mee, al is het alleen van je sigaret en die trekt weer vliegjes aan en de vleermuizen komen hier op af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doordat jij daar staat te roken, jaag je de insecten weg. Die blijven op gepaste afstand in de buurt, maar daar komen wél de vleermuizen op af.
(Lees meer...)
jc54
12 jaar geleden
Vleermuizen nemen waar met ultrageluid (te vergelijken met radar).
Het zou wellicht kunnen dat de rook dezelfde echo geeft als een muggenzwerm.

Nb Als je een steentje o.i.d. opgooit zul je merken dat ze er op afduiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding