Wat gebeurt er in je hoofd als je dronken bent?

Dus worden er dingen geblokkeerd, versloomd, enz.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
3.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om een hoeveelheid aan alcohol gaat dit?

Het beste antwoord

Als je dronken bent worden je kleine hersenen deels uitgeschakeld. Deze uitschakeling heeft invloed op de volgnede gedragingen:

- Bewegingscontrole
- Bewegingsplanning
- Balans
- Rotaties van de as van het lichaam
- Beïnvloeden van emotionele en mentale processen

Helaas weet ik dit uit ervaring, want bij mij mist een deel van de kleine hersenen. Meer informatie kan je vinden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Kleine_hersenen of op sites met als onderwerp neuroloog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

1. Je reactie vermogen gaan achteruit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is geen antwoord op de vraag.. Lees hem maar opnieuw..
Ja oa de impulsen van neurotransmitters worden deels geblokkeerd waardoor je langzamer reageert op dingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je gaat minder nadenken over dingen, dus gewoon doen waar je zin in hebt zonder er over na te denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je dronken bent ben je in feite vergiftigd door de alcohol in je bloed.

Je hersenen hebben erg veel zuurstof nodig dus er loopt veel bloed naar toe/doorheen

Als daar dus een giftige stof in zit heeft dat gevolgen op je hersenen en daarmee op je gedrag

Toegevoegd na 2 minuten:
Zie bijgevoegde link

Die beschrijft het lichte gevoel in je hoofd als gevolg van minder zuurstof in je hersenen door het samenknijpen van de bloedvaten
amigo
12 jaar geleden
Je prefrontale cortex werkt veel slechter, dit is het hersens deel aan de voorkant van je hoofd. Je prefrontale cortex is het centrum die zorgt voor een 'negatieve' terugkoppeling op bijvoorbeeld agressie, maar ook je andere emoties.
Zo kunnen mensen die dronken zijn zichzelf amper in toon houden.