Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarin mond de inktzak van een pijlstaartinktvis zich uit?

Deze vraag wordt mij gesteld voor een verslag wat ik voor biologie moet maken. Maar bij deze vraag blijf ik steken. Kan iemand mij alsjeblieft helpen? Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het gedeelte waar ze de inkt mee spuiten dus?

Ik heb het volgende gevonden:

Ter verdediging graven de dieren zich, net als platvissen, in het zand in. In geval van gevaar spuiten ze uit hun inktzak een donkere vloeistof (sepiabruin) naar buiten. Het sepiabruin komt uit de inktklier, die zich in de buurt van de anus bevindt. Door die inktkleurige vloeistof noemt men deze weekdierensoort inktvissen, alhoewel het helemaal geen vissen zijn. Om het pigment sepia te winnen wordt deze inktzak uit de inktvis losgesneden en gedroogd. Daarna kan de ingedroogde inkt zonder verdere behandeling tot pigmentpoeder vermalen worden. Sepia wordt gebruikt in de aquarelschilderkunst en om inkt te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De inktzak ligt tegen de anus aan. Onder de link zit een tekening met verduideljiking.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding