Waarvoor gebruikt de alpenmarmot zijn staart?

Ik vind het nergens op het internet maar ik heb het nodig voor school. Op wikipedia staat het niet. Misschien kennen jullie nog een goede site?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (2)

het is inderdaad niet makkelijk te vinden.
nu las ik dat een marmot hoort bij de eekhoornachtigen
ik denk dat je dan kunt stellen dat de staarten dezelfde functie hebben. dus balans en stabiliteit.
net als bv. de stokstaartjes ,die ook tot deze familie behoren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor het evenwicht

Toegevoegd na 13 minuten:
Er is inderdaad---merkwaardig genoeg--- niets specifieks te vinden over de functie van de staart van de Alpenmarmot,maar,nét zoals dit bij eekhoorns het geval is,kun je er gerust van uit gaan,dat de grote staart óók bij de Alpenmarmot voor evenwicht zorgt.