wat voor koraalen heeftde rode zee alemaal?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Chocolaatje: Roanne heeft gewoon een spatie gemist. Er moest staan: heeft de
Er staan wel andere spelfouten in de vraag:
koraalen moet koralen zijn en alemaal moet allemaal zijn. Maar goed, de vraag is gewoon te lezen...

Antwoorden (2)

"De Rode Zee is beroemd vanwege zijn prachtige en uitgestrekte koraalriffen, o.a. langs de kusten van Egypte en Soedan. Deze kustriffen behoren tot rijkste koraalriffen van de wereld. Omdat het water van de Rode Zee aan twee zijden door uitgestrekte woestijnen waarin weinig regen valt wordt begrensd, is het water er relatief warm en helder. De koraalriffen van het Noordelijk deel van de Rode Zee behoren tot de meeste noordelijk gelegen koraalriffen van de wereld."

"Kustrif: Dit is een rif dat dicht langs de kust is gevormd en globaal de contouren van de kust volgt. Deze riffen kunnen vele tientallen kilometers lang zijn. De basisstructuur is het steenkoraal, dat vaak een kalksteen ondergrond heeft. Behalve steenkoralen vindt men op het kustrif ook een overdaad aan sponzen, zachte koralen en algen. Zeer rijke kustriffen treft men aan in de Rode Zee. Dit zijn ook de meest Noordelijke riffen van de wereld."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in de Rode Zee zijn meer dan 230 soorten koraal te vinden

Stylophora pistillata ( hood coral) is een veel voorkomende soort
Physogyra lichtensteini ( tipped bubblegum coral)
Lobophyllia corymbosa
Porites solida;
Pocillopora verrucosa; (bloemkoolkoraal)
Favites abdita; (honeycomb coral
Favites fluxuosa;
anal Goniastrea pictinata;
Acropora pharonis;
Montipora venosa;
Acropora humilis,
Anacropora spinosa (false flower coral)
Montipora spongiosa)

en vele vele anderen