Wat verbouwen ze allemaal in Noord-Holland ?

bijvoorbeeld wortels

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Huiswerk?
AWM
14 jaar geleden
LOL! Nee, dat groeit blijkbaar niet vanzelf!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vooral als je er zelf geen moer(mag dat) aan doet.

Antwoorden (12)

Tulpen

Toegevoegd na 43 seconden:
Rabarber
14 jaar geleden
Traditioneel......, véél kool!

Toegevoegd na 3 minuten:
héé veel..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vooral Bloembollen

Noord-Holland heeft het grootst aaneengesloten bloembollengebied ter wereld!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de beroemdste wortel in Noord Holland is de Opperdoezer Ronde, een aardappelras dat uitsluitend zo genoemd mag worden als het bij Opperdoes wordt verbouwd.
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Weet je zeker dat het dan de beroemdste wortel is???
itsme
14 jaar geleden
Het is een wereldberoemde aardappel, dat wel. Maar nee, het is niet zeker dat er geen beroemdere wortel (of knol) in NH groeit. Maar ik ga het antwoord niet herroepen, ik vind het wel mooi zo. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
aardappels zijn gen wortels, ze groeien wel onder de grond maar het zijn stengelknollen,dit kun je zien omdat ze groen worden als ze in het licht groeien.
Ik zeg ze pas in Amsterdam winkels verbouwen.
En bij Haarlem waren ze huizen aan het verbouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
itsme
14 jaar geleden
vergeet dan de bushokjes niet, die worden zelfs in het weekend nog verbouwd.
In Noord Holland verbouwen ze een groot schala aan land en tuinbouwgewassen,tomaat komkommer potplanten, snijbloemen,akkerbouwgewassen,bloembollen,gladiolen. gras en mais .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo'n beetje alles wat maar groeit en bloeit! Het gaat te ver om hier alles op te noemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel erg veel bloembollen, er komen ook heel veel Polen naar Noord-Holland om bollen te pellen. Bijna iedere puber in West-Friesland heeft wel eens bollen gepeld.
Ook zijn er veel bloemkolen te vinden en tulpenvelden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een boer die aardappels verbouwt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naast wiet, heb ik ook nog spaanse peper en kruiden in mijn kas in Noord-Holland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik woon er zelf, heb nooit ergens ansders gewoond maar dat ben ik wel van plan.
3 voorbeelden:
groente
kruiden
en vooral fruit zoals tomaten en paprika
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eigenlijk wat je maar kunt verbouwen,maar hoofdzakelijk witte kool