Wat verbouwen ze allemaal in Noord-Holland ?

bijvoorbeeld wortels

Weet jij het antwoord?

/2500

Tulpen Toegevoegd na 43 seconden: Rabarber

Traditioneel......, véél kool! Toegevoegd na 3 minuten: héé veel..

Vooral Bloembollen Noord-Holland heeft het grootst aaneengesloten bloembollengebied ter wereld!

de beroemdste wortel in Noord Holland is de Opperdoezer Ronde, een aardappelras dat uitsluitend zo genoemd mag worden als het bij Opperdoes wordt verbouwd.

Bronnen:
http://www.opperdoezer-ronde.nl/opperdoezer.htm

Ik zeg ze pas in Amsterdam winkels verbouwen. En bij Haarlem waren ze huizen aan het verbouwen.

In Noord Holland verbouwen ze een groot schala aan land en tuinbouwgewassen,tomaat komkommer potplanten, snijbloemen,akkerbouwgewassen,bloembollen,gladiolen. gras en mais .

Zo'n beetje alles wat maar groeit en bloeit! Het gaat te ver om hier alles op te noemen.

Heel erg veel bloembollen, er komen ook heel veel Polen naar Noord-Holland om bollen te pellen. Bijna iedere puber in West-Friesland heeft wel eens bollen gepeld. Ook zijn er veel bloemkolen te vinden en tulpenvelden.

Een boer die aardappels verbouwt.

Naast wiet, heb ik ook nog spaanse peper en kruiden in mijn kas in Noord-Holland.

ik woon er zelf, heb nooit ergens ansders gewoond maar dat ben ik wel van plan. 3 voorbeelden: groente kruiden en vooral fruit zoals tomaten en paprika

Bronnen:
de buurman

eigenlijk wat je maar kunt verbouwen,maar hoofdzakelijk witte kool

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100