Een stier kan verschillende geluiden maken. In principe heet het geluid dat runderen (koeien, stieren, ossen, jonge runderen etc.) maken loeien. Als een dier heel hard en schor loeit, noemen we het ook wel brullen of bulderen.

In spreektaal hoor je vaak 'een koe loeit'. Dat klinkt alsof een stier niet zou kunnen of mogen loeien. Elk rund loeit, de een wat harder dan de ander. Overigens noemen veel mensen elk rund een koe, ongeacht of het mannelijk, vrouwelijk, oud, jong of gecastreerd is.

Toegevoegd na 5 minuten:
Wikipedia heeft een geluidsfragment van een loeiende stier. Ik moet zeggen dat het meer klinkt als een oude trombone dan als een stier, maar dat kan ook aan de opnameapparatuur liggen.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Danku
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mooi antwoord +

Andere antwoorden (1)

Een stier brult.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Danku
svetivlas
7 jaar geleden
Koeien en stieren loeien, katers en poezen miauwen, reuen en teefjes blaffen Leeuwen en leeuwinnen brullen en zeugen en beren knorren