Wat gebeurt er theoretisch als je een mens in een magnetron stopt?

En hem uiteraard aan zet, vanuit gaand dat de magnetron groot genoeg is.

Hoe komt hij of zij dan uiteindelijk te overlijden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
10K

Het beste antwoord

Er zal ongeveer hetzelfde gebeuren, als je in de zomer in Moskou bij 38 graden Celcius (dit soort temperaturen kwamen afgelopen zomer voor) een paar uur in de zon gaat zitten. Je valt dan flauw, omdat je lichaam die hoge temperatuur niet aankan, en als je het nog een tijdje volhoudt ga je dood. Allerlei vitale functies in je lichaam stoppen er gewoon mee.

In een magnetron zal ongeveer hetzelfde gebeuren, maar dan veel sneller. Door de enorme opwarming van alles wat vloeibaar is in je lichaam, zal die warmte zich ook snel verspreiden. Allerlei organen functioneren niet meer door de extreme hitte, en je zult al lang dood zijn, voor je bloed en andere vloeibare zaken in je lichaam aan de kook zijn.

Om het maar wat simpel te zeggen: je hoeft dus echt niet te wachten voor je lichaam verbrand is, en je zult al dood zijn voor er sprake is van extreme hitte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

De eiwitten in je lichaam zullen stollen en dan ga je dood!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De magnetron stralen hebben de juiste frequentie om water te laten koken. Het menselijk lichaam bestaat voor een heel groot deel uit water.
Het zal dus waarschijnlijk kokend bloed zijn/hersenen die aan de kook raken.
Zodra eiwitten boven een bepaalde temperatuur komen denatureren ze, en werken ze niet meer. Deze zitten ook in hersencellen.
Dus zodra de hersenen ongeveer boven de 60 graden komen, werken ze niet meer. Dat is dan de doodsoorzaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan woord die warm en dan krijgt hij geen zuurstof meer en dan gaat hij zweten en dan gaat hij ontploffen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hart houdt er mee op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk door verstikking
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan ontploft ie, je hebt ongetwijfeld wel eens zon ranzige jaren 80 horror film gezien, gebeurt dat ook in, en is dus niet gefantaseerd!