wat eten lieveheersbeestjes?

ik had wat lieveheersbeestjes gevonden maar ze zijn dood gegaan. maar ik heb er weer 1 gevonden maar wat eten dan lieveheersbeestjes? ik ben thuis dus wat kunne lieveheersbeestjes eten wat er thuis kan zijn ofzo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
28.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom houd je lieveheersbeestjes thuis? Die horen in de natuur...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je mij zien typen dat de beestjes het niet goed kunnen hebben? De voorbeelden die jij noemt, dat zijn gesomesticeerde dieren. Speciaal gefokt om thuis te houden. Lieveheersbeestjes zijn dat niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
* Gedomesticeerd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ratten en
Muizen worden tegenwoordig zeker wel gefokt om thuis te houden. Lieveheersbeestjes niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Loslaten die beestjes. Ze zijn zo mooi en leuk. Die horen niet thuis bij jou in een doosje of glas ofzo. Die moet buiten eten zoeken. Zet snel weer neer op de plek waar je die hebt gevonden aub??

Antwoorden (4)

Bladluizen. Lieveheersbeestjes eten de bladluizen van blaadjes af
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bladluizen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor je was eerste ;););)
Lieveheersbeestjes eten vooral bladluizen en andere ongewervelden.

Een volwassen lieveheersbeestje eet per dag ongeveer 100 bladluizen.
Dat zijn er meer dan 3000 per maand.

Lieveheersbeestjes zij ook schimmel eters. Insecten die aan planten zuigen, zoals bladluizen, laten suikers achter. Deze kleverige vloeistof heet honingdauw en die blijft op de bladeren zitten. Op deze honingdauw kunnen wittige schimmels leven. Deze schimmels heten meel dauw schimmels.

Ook zijn lieveheersbeestjes planteneters. Veel plantenetende lieveheersbeestjes eten maar enkele plantensoorten. Vooral jonge blaadjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij hebt niets in huis dat lieveheersbeestjes lekker vinden - de meeste soorten eten alleen maar bladluizen en dergelijke. Zet 'm dus maar liever weer buiten.
Als je in België woont mag je ze helemaal niet meenemen, want daar zijn ze beschermd.