je word niet jonger.. je mag een uurtje langer slapen ..dan VOEL je je jonger..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Nee. dat wordt je niet. De klokken die we gebruiken om de tijd bij te houden gaan terug. Dit betekent niet dat je jonger wordt. De echte tijd verschuift nl niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een uur jonger niet.
Maar je mag wel een uur langer slapen.
De oorspronkelijke tijd is die van de wintertijd dus zal je er niet jonger op worden door de wintertijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je word niet een uurtje jonger. Als de klok niet zou worden verzet, had je nog dezelfde tijd te leven als dat je dat nu doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, helaas. Die klok een uurtje terugzetten is niks meer dan een afspraak. Het is immers handig als we allemaal dezelfde tijd hanteren.

Ook al zouden we de klok een maand, of een jaar terugzetten, dan zul je toch echt even oud blijven als je nu bent. Je bent X uren geleden geboren, en daar verandert een wijziging in de tijd op de klok helemaal niks aan. Jammer. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is zeker jammer! Ik zou willen dat het anders was ;-) Als het zou kunnen, dan zouden we met zijn allen gewoon kunnen besluiten nu de klok terug te zetten naar 1990. Zijn we allemaal in één klap 20 jaar jonger!
Prachtige oplossing voor de vergrijzings-problematiek toch? Ik ben er alleen nog niet uit, hoe het dan moet met de mensen die nu jonger zijn dan 20 jaar. Maar daar komen we ook wel uit, creatief als we zijn. ;-)
Nee, je wordt vannacht zeven uurtjes ouder...

Toegevoegd na 8 minuten:
Dat moet natuurlijk negen uurtjes zijn....
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Dat hangt er natuurlijk vanaf hoelang je slaapt....
rose
13 jaar geleden
Ach, ja, ik ging maar even van het gemiddelde uit. Ik had ook gewoon acht uurtjes kunnen zeggen...
Dat zou wel mooi zijn!
Maar helaas, de biologische klok draait gewoon door!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je merk er niks van alleen word het eerder licht en later donker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Je kunt alleen het uur slaaptekort wat je in het laatste weekend van maart kunt hebben opgelopen, omdat de klok toen een uur vóóruit werd gezet, nu eindelijk weer inhalen. Na komende nacht is het weer de "normale" tijd, zoals we die hadden voordat iemand de zomertijd had bedacht.
Amadea
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
Maar wel die van na de bezetting, natuurlijk.
Je wordt ouder, zolang de tijd voortschrijdt, ook al draai je de klok terug.
Als je op 31 oktober geboren bent, ben je dit jaar wel extra lang jarig.
Voor hen die dit treffen, van harte gefeliciteerd.
jc54
13 jaar geleden
Reken daar maar wel op en profiteer er van, want over een half jaartje wordt je op een nacht ineens weer 1 uur ouder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee je bent nu een uur ouder, de oorsprokelijke tijd is namelijk de wintertijd.
sorry