Waarom lijkt mijn kat mijn vrouw te willen opeten (zie toelichting)?

De manier waarop mijn kat mijn vrouw in de vingers bijt (laatst zelfs toen ze sliep) doet vermoeden dat hij haar daadwerkelijk als voedsel ziet.

- Kan dat inderdaad kloppen?
- Kan huidskleur of geur of iets dergelijks er nog iets mee te maken hebben? Mij laat hij namelijk met rust.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry, kan je niet helpen, maar moet er wel om lachen ;) er schuilt vast een tijger in jullie kat..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
't Voordeel van een kat t.o.v. een hond: een kat zal je nooit doodbijten :).

Het beste antwoord

ik kan met stelligheid zeggen dat een kat een mens nooit als voedsel ziet.
waarom je kat dit gedrag vertoont valt met deze, zeer summiere, info niet te zeggen.
ik gok op pure speelsheid.
katten hebben vaak een duidelijke voorkeur voor een van de mensen met wie ze samenwonen.
alweer een gok, maar het zou maar zo kunnen dat de kat in het bijzonder op je vrouw is gesteld.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 Zou kunnen natuurlijk, maar de kat lijkt ook wel zijn voorkeur voor mij te hebben, als mijn vrouw ergens zit en ik zit ergens anders dan kiest hij er meestal voor om bij mij te liggen bijvoorbeeld.

Andere antwoorden (5)

het zou kunnen dat de geur bij de kat aantrekkelijk werkt ..
of vind je kat dat je vrouw om op te vreten is..
of misschien moet je kijken of jullie kat wel een kat is...;-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn kat valt mij regelmatig zomaar aan en dan bedoel ik dus echt "aanvallen", hij is dan echt wild en bijt enorm hard..de andere gezinsleden doet hij (bijna) niets..
Ik heb daar hier al een vraag over gesteld. zie link..
misschien heb je ook nog wat aan die andere link...

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.goeievraag.nl/vraag/valt-kat-alleen.76194
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zegt je vrouw vaak 'piep!' of zo? Dan zou de kat kunnen denken dat het een vogeltje of een muis is.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jouw vrouw het meest voor de kat zorgt, de kattenbak verschoont, eten geeft, aanhaalt, kan het zijn dat de kat zich het meest tot haar aangetrokken voelt. Maar aangezien katten ondoorgrondelijke, eigenzinnige wezens zijn, zal het waarschijnlijk bij gissen blijven. Mijn kat (vr.)
voelt zich bijzonder aangetrokken tot mannen, ook vreemde heren ontkomen niet aan haar liefdesbetuigingen. vrouwen daarentegen ziet ze nauwelijks. Dus: katten blijven vreemde, maar heerlijke wezentjes. (overigens ben ik als vrouw/verzorger een uitzondering voor haar, mij ziet ze waarschijnlijk als personeel).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heeft ie honger