De eerste maanlanding was in 1966 met een onbemande landing door de Sovjet Unie.
De eerste bemande maanlanding was in 20 juli 1969 door de USA.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik zie net dat er al wel eerder 'harde' maandlandingen waren (natuurlijk ook onbemand). Maar dit was niet echt landen van een 'ruimteschip', maar meer neerstorten.

(Er zijn trouwens mensen/theorieen die beweren dat de bemande maanlanding van de USA in scene is gezet omdat ze persee eerder wilden zijn dan de Sovjet Unie. Er waren bevoorbeeld vreemde schaduwen en de vlag hing niet naar onder maar bleef staan...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Apollo 11 was de bekendste en belangrijkste vlucht van alle Apollo projecten. Dit was de vlucht die als eerste mensen op de maan zou zetten.

Op 16 juli 1969 werd de Satarnus-V gelanceerd vanaf Launch Complex 39-A van het Kennedy Space Center. Bij deze gebeurtenis was het een drukte van belang. Er waren een half miljoen mensen naar Cape Canaveral gekomen om ook maar een glimp van de lancering te kunnen zien. Ook waren er bijna 3.500 journalisten aanwezig om verslag uit te brengen. De lancering werd live uitgezonden op de televisie over de hele wereld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neil Armstrong stond als eerste op de maan op 20 juli 1966.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De eerste keer dat er in het echt iets door mensen gebouwd op de maan belande (te pletter stortte) was op 13 september 1959 de Luna 2 van de Soviet Unie. De eerste geslaagde landing was met de Luna 9 op 31 januari 1966. De eerste mens op de maan was de Amerikaan Neil Armstrong op 20 juli 1969 met de Apollo 11 missie. En de eerste keer dat er een maanlanding beschreven werd was in Jules Verne's De la Terre à la Lune, 1865.