De vraagsteller bedoelt waarschijnlijk of de aarde WORDT getroffen door een meteoor. En ja, meteoren zijn kleine stofdeeltjes die in de atmosfeer tot verbranding komen. Ze zullen de aarde nooit raken, en het gebeurt iedere dag tientallen keren. Soms zijn er hele meteorenregens te zien.

Meteorieten bestaan ook. Deze slaan in op aarde. Dat gebeurt ook redelijk vaak. Wanneer er een grote in zou slaan, zou dit desastreuze gevolgen hebben voor het leven op aarde.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Op den duur wordT de aarde ongetwijfeld geraakt door een meteoor.....gelukkig beschermt ome Jupiter ons goed met zijn massa
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
de kans bestaat. zoek maar eens op google op Apophis. die komt in 2029 langs geloof ik. Heel dicht langs. dus ja, het KAN wel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
de aarde wordt dagelijks geraakt door meteorieten, gelukkig zijn ze erg klein en hebben ze niet zo veel tot geen impact zodat we er last van hebben.
de meeste meteorieten zijn al verbrand in de dampkring voor ze het aardoppervlak bereiken.
maar vroeg of laat zullen we wel weer het haasje zijn.
net als toen de Dino's uitgestorven zijn, toen viel er een "klein"brokje in zuid amerika
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dagelijks word de aarde bestookt met meteoren, vele van deze bereiken het aardoppervlak niet door de dampkring. Soms komt het voor dat een meteoor de aarde bereikt. Deze is dan meestal niet groter meer dan een kiezelsteen. in het verleden is de aarde ookal meerdere keren geraakt door grote voorwerpen uit de ruimte. Het is dan ook niet ondenkbaar dat dit weer gaat gebeuren. Een ramp als deze vindt alleen plaats eens in de zoveel miljoen jaar. De mens is nog maar enkele tienduizenden jaren oud en hoeft, vanuit kansberekening, dan nog niet te vrezen.

Maar het is inderdaag mogelijk dat een grote meteoor de aarde treft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kleintjes "botsen" regelmatig tegen onze aarde maar verbranden in de beschermende schillen.

In het verleden hebben er ook een aantal grotere wél het aardoppervlak gehaald (het verdwijnen van de dynosauriers wordt door sommige wetenschappers zelfs toegeschreven aan een meteorenregen). Statistisch verder lijkt het nagenoeg uit te sluiten dat de aarde niet nogmaals getroffen zal worden door een serieuze meteoor.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De meteoriet van 2029 heeft nog maar een kans van 2% op inslag