Kan een vuurwerkpijl afgeschoten op de maan op aarde terecht komen ?

Geen speciaal ontworpen pijl maar eentje van de winkel. Voor de eenvoud geld de atmosfeer van de aarde ook als de aarde, want of hij door de dampkring heen komt weet ik niet.

9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat voor installatie ga je gebruiken om die vuurpijl af te schieten? wellicht kan het best, maar zie de antwoorden en reacties daarop...
Erna55
9 jaar geleden
Wanneer je al een vlam zou kunnen krijgen (zuurstof nodig ) dan rijst het vuurwerk 7 keer zo hoog als op de aarde. Daarna brengt de zwaartekracht het gewoon weer terug op de maan.

Het beste antwoord

Nee, om van de maan los te komen zonder terug te vallen moet hij een snelheid halen van meer dan 2300 meter per seconde. (Een aardig eind in de richting van tienduizend kilometer per uur) en dat haalt zo'n pijl nooit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Erna55
9 jaar geleden
+ goed argument.

Andere antwoorden (2)

Nee, want hoe wil je de lont in het luchtledige aansteken?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"Voor de eenvoud geldt de atmosfeer van de maan ook als de aarde" bedoelt ie...
erotisi
9 jaar geleden
Voor de eenvoud betreft het al een afgeschoten pijl
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Toch wel een plus voor Mullog. Als het een afgeschoten pijl betreft, hoe is dat afschieten dan gebeurd? Als het nou om de eenvoud gaat werken dit soort redeneringen echt niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij wordt bedoeld dat de aarde bereikt wordt als de pijl de aardatmosfeer raakt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou ik denk dat je die lont zonder zuurstof niet eens aan krijgt
want vuur heeft zuurstof nodig
en om de lont aan te steken heb je vuur nodig
Reddie
9 jaar geleden
@kirstenvraagt , de zuurstof die de lont nodig heeft zit al in de lont. Dat is juist de clou van ee lont.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met een sigarettenaansteker.
Nee ,want de maan bevind zich op een afstand van gemiddeld 380.000 km van de aarde en een vuurwerkpijl komt maar een aantal tientallen meters hoog voor hij ontploft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Niet elke vuurpijl ontploft. Daar moet hij speciaal op gemaakt worden. Min.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je moet weten dat een voorwerp, eens het zwaarteveld van een hemellichaam verlaten, het steeds aan de op dat moment aanwezige snelheid blijft voortrazen. Hier kan pas verandering inkomen wanneer het wordt aangetrokken of nog wordt versneld door de zwaartekracht van een nabijgelegen hemellichaam.