wat is de gemiddelde temperatuur in de ruimte zonder dat een zon er invloed op heeft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Door de straling van de oerknal
heeft het heelal een minimum temperatuur van 3 graden Kelvin (-270 C).
Dat is de temperatuur tussen de melkwegstelsels, d.w.z. ver weg van sterren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De temperatuur van het 'heelal' is 3 Kelvin. Dit is de zogenaamde 'kosmische achtergrondstraling', een verzamelnaam voor de hoog-energetische straling van de kosmos die we hier op aarde kunnen waarnemen. Het bestaat uit o.a. geladen deeltjes (zoals protonen en kernen van helium en zwaardere elementen), maar ook hoog-energetische fotonen (gammastraling) en neutrino's.