wat is sneller dan licht?

wetenschappers zeggen dat niets sneller is dan licht,maar is dat waar?

Ja, dat is waar. Niks is sneller dan het licht. Een lichtdeeltje is zo snel, dat 't voor hem GEEN tijd kost om 1000000 lichtjaar te reizen. Toegevoegd na 7 minuten: Voor 't geval ik nog meer minnetjes krijg: EERST mijn reactie(s) lezen!!

Volgens de relativiteitstheorie is dit 'onwaarschijnlijk' , verder is me er nog niet uit link:

ik heb nooit gehoord dat er iets sneller zou zijn, alles wat zeer ver buiten ons zonnestelsel ligt wordt aangegeven met lichtjaren, dus lijkt mij dat dan wel het snelste is om weer te geven,

Als wetenschappers dat zeggen zal het wel waar zijn. Aan de andere kant kan het ook gewoon betekenen dat datgene wat sneller is dan het licht nog niet ontdekt is :-).

Licht gaat met een snelheid van 350.000km per seconde. De mens heeft niets ontdekt in het heelal of op aarde wat sneller is.

Als licht een leugen is, zal de waarheid sneller zijn.

Je zenuwen.

Licht is op dit moment bij onze kennis onherroepelijk het snelste wat er bestaat, het ondervind geen weerstand en raast met de onbegrijpelijke snelheid van 300.000 kilometer per uur. het enige wat ik me kan bedenken wat misschien voor snellere snelheden kan zorgen is een zwart gat, zijn aantrekkingskracht is zó sterk dat er geen licht uit kan ontsnappen, vandaar de naam zwart gat. MIsschien is het dan ook mogelijk dat hij dingen naar zich toe trekt met meer dan de snelheid van het licht? of misschien kan een zwart gat wel de snelheid van het licht verhogen? zwarte gaten zijn als een zwarte box vol mysteriën.. Toegevoegd na 5 uur: *300.000 km per seconde natuurlijk ; )

Volgens de theorie van Einstein is het niet mogelijk dat een voorwerp (of informatie) een snelheid heeft die hoger is dan de lichtsnelheid, 299.792.458 m/s. Omdat de dichtstbijzijnde sterren, niet zijnde onze eigen zon, op enkele lichtjaren (de afstand die een voorwerp op lichtsnelheid aflegt in een jaar) afstand van ons verwijderd zijn zou een voorwerp dat minder dan de lichtsnelheid heeft er jaren over doen het dichtstbijzijnde zonnestelsel te bereiken. Ook een communicatiesignaal zou deze tijd nodig hebben om de regio te bereiken, zodat communicatie vrijwel onmogelijk is. Bovendien zou het behalen van de lichtsnelheid door een voorwerp oneindig veel energie kosten. Hierbij moet opgemerkt worden dat bij efficiënte methoden van energieomzetting deze energie bij het afremmen weer teruggewonnen zou kunnen worden.

De flitspaal van de politie volgens mij. Nee, grapje. Niets is sneller dan licht en dat kan ook niet. Als je daar echt meer over wilt weten, zit er niets anders op dan je hoofd te breken over de theorieen van Einstein en ik vrees dat je het dan nog steeds niet kan bevatten.

De grenzen van het heelal. Het heelal is 13,5 miljard jaar oud; de grenzen echter bevinden zich op ruim 46 miljard lichtjaar. Dat komt door de uitdijing van het heelal.

''Zoals iedereen al zegt, tot nu toe niets'' Maar ja, 20 jaar geleden beweerde een zeker iemand dat het nooit mogelijk zou zijn alle computers ter wereld met elkaar te verbinden. nog verder terug zei men dat het onmogelijk was dat de mens een apparaat zou kunnen maken dat mensen zou laten horen. Ik benoem even wat simpels, maar ik wil er mee zeggen dat de mens in de toekomst misschien wel iets uitvindt, waar mee er sneller dan het licht gereisd kan worden.

in principe wel. als we de relativiteitstheorie volgen. maar de relativiteitstheorie laat ook Tachyonen toe. dit zijn hypothetische deeltjes, die sneller zouden gaan dan het licht. dit deeltje zou dan oneindig veel energie nodig hebben om tot de lichtsnelheid afgeremd te worden. maar let op. dit deeltje is hypothetisch. Toegevoegd na 3 minuten: oh, ik zie dat mijn antwoord al gegeven was. ik zag alleen maar een antwoordbalk, en dacht dat de vraag net gesteld was. nu zie ik ineens dat de vraag 6 uur geleden is gesteld -_-' sorry daarvoor. Jeroen1962 heeft een goed antwoord. die krijgt nog een + van mij :)

Je natuur(wetten) staat niet toe dat iets de lichtsnelheid overschrijdt. Dat wil zeggen: van onder die snelheid accelereren naar erboven gaat niet. En andersom de grens overschrijden door af te remmen ook al niet. Maar het is niet helemaal onmogelijk dat er iets bestaat dat altijd al sneller dan het licht gaat. Zoiets hebben we alleen nog nooit gezien al die tijd dat we al experimenteren met dat soort dingen.

Tachyonen zijn theoretisch en nog niet aangetoond. Probleem is dat de definitie hun ontdekking in de weg staat; dat ze niet langzamer dan het licht kunnen! inderdaad, de theorie laat ruimte maar het is zeer de vraag of het een theoretisch deeltje zal blijven dat alleen gebruikt kan worden om bepaalde zaken te verklaren.

Superman!

gedachten.

We weten dat er in ieder geval iets sneller gaat dan de lichtsnelheid. Het heeft te maken met quantumverstrengeling en zoals Einstein zei "spooky deeltjes". Als je een foton koppelt aan een ander foton via verstrengeling dan is ondertussen bewezen dat als je iets aan het éne foton verandert (de spin bijv) de andere foton instantaan dezelfde spin krijgt. Hoever deze fotonen ook uit elkaar zijn. Je zou dus kunnen zeggen dat informatie sneller dan het licht gaat. Dit concept wordt waarschijnlijk ook een belangrijk onderdeel van de toekomstige quantumcomputer en van communicatie over miljoenen kilometers.

Er is wel iets dat sneller gaat dan licht. Er beweegt alleen niks door ons heelal met een grotere snelheid dan de snelheid van het licht. Maar het heelal zelf breidt zich wel sneller uit, veel sneller zelfs. Dit word onder andere beschreven in de m theorie als ik me niet vergis.